Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تست کرونا برای همه ضروری نیست

تست کرونا برای همه ضروری نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تست کرونا برای گروه‌های هدف و سنین بالای ۶۰ سال انجام می‌شود. انجام این تست حتی برای بیماران دارای علائم خفیف کرونا ضروری نیست.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی اظهار داشت: بعد از مطالعاتی که انجام شد،استراتژی ما تغییر کرد و دیگر صرفا بر روی تست کرونا آن هم از همه افراد متمرکز نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه نتایج تست برخی بیماران به صورت منفی کاذب است، تصریح کرد: همین امر سبب اطمینان خاطر افراد دارای علامت می‌شود و بدون هیچ رعایتی مبنی بر اینکه تستشان منفی بوده در اجتماعی حضور می‌یابند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در گام‌های نخست، دسترسی مردم و بیماران به تست کرونا بسیار آسان و زیاد بود و همین امر تعداد تست‌ها را به طرز چشمگیری افزایش داد. از ماه گذشته تست کرونا به صورت هدفمند و برای گروه‌های مورد نظر انجام می‌شود.
کرمی با تاکید بر اینکه تست کرونا برای گروه‌های خاصی مانند زندان ها، مراکز بهزیستی، سالمندان و غیره، حائز اهمیت است، تصریح کرد: برای بیماران دارای علائم نیز فقط با تشخیص و تجویز پزشک انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بیماران دارای علائم و مشکوک به کرونا باید در مرحله نخست به مراکز غربالگری 16 ساعته ما مراجعه کنند، ابراز کرد: در این مراکز بیماران مورد بررسی قرار گرفته و تمامی اقدامات تشخیصی و درمان سرپایی برایشان انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در معاینات پزشکی، بیماران از نظر سطح اکسیژن خون و شدت و ضعف بیماری  مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز از آن ها نمونه آزمایشگاهی دریافت می‌شود.
کرمی با تاکید بر اینکه بیمارانی که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند باید حتما قرنطینه خانگی را رعایت کنند و به هیچ عنوان در اماکن عمومی و حتی جمع های خانوادگی حاضر نشوند، اظهار داشت: کرونا ویروسی با قدرت سرایت پذیری بسیار بالا است که تنها راه در امان ماندن از آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن