Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اینستاگرامی‌ها مراقب باشند

اینستاگرامی‌ها مراقب باشند

رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری متهم کلاه‌بردار مالی با جعل هویت در پیج اینستاگرام خبر داد و گفت: شهروندان در پیام‌های حاوی درخواست پول در اینستاگرام هوشیار باشند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ سرخوش نهاد در تشریح این خبر بیان داشت: با مراجعه شهروند همدانی به پلیس فتا که مدعی شده بود  فردی ناشناس با ایجاد صفحه جعلی به نام وی  در اینستاگرام اقدام به کلاه‌برداری از دوستان و آشنایانش کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی گفت: با ثبت اظهارات شاکی مشخص شد که متهم با ساخت صفحه جعلی و ارسال پیام به دنبال کنندگان وی اعتماد آنان را جلب نموده و اقدام به درخواست پول  از آنها کرده است. پس از بررسی های  به عمل آمده معلوم گردید که متهم مبلغ 210000000 میلیون ریال از قربانیان اخاذی کرده است.
وی افزود: پرونده با هماهنگی مقام قضایی در جریان بررسی و تجسس قرار گرفت که پس از اقدامات فنی مأموران، مشخص شد که متهم دریکی از شهرستان‌های هم‌جوار استان همدان ساکن می‌باشد. این مجرم سایبری طی  یک عملیات  پلیسی شناسایی و دستگیر شد و به اداره پلیس انتقال یافت.
این مقام مسئول گفت: متهم پس از انجام تحقیقات فنی و ارائه مستندات ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه‌اش را کسب منافع مالی عنوان کرد.
سرهنگ سرخوش نهاد به هموطنان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان از تصاویر شخصی در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاه‌برداران به‌راحتی می‌توانند تصاویر افراد را ذخیره کرده و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاه‌برداری و حتی اخاذی کنند.
رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا با آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده ثبت گزارش مردمی بوده و همچنین کاربران  می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند./پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن