Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اهدای هزار و ۵۲۷ واحد خون در همدان

اهدای هزار و ۵۲۷ واحد خون در همدان

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: نیاز این مرکز به گروه خونی O منفی با توجه به افزایش شمار بیماران، بیش از سایر گروه های خونی است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فاطمه یادگاری افزود: شمار بیماران بستری در بیمارستان ها نیازمند به گروه خونی O منفی رو به افزایش است و برهمین اساس دریافت این گروه خونی از اهداکنندگان برای درمان بیماران بیش از سایر گروه ها محسوس و موردنیاز می باشد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۲۷ واحد خونی اهدای شده است که ۲۴ واحد مربوط به بانوان و مابقی متعلق به آقایان است.
مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اضافه کرد: همچنین در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان ۱۳۳ واحد و بیست و یکم رمضان ۱۶۵ واحد خون اهدا شد که تا حد قابل توجهی افزایش یافت.
یادگاری گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام مراجعان به مراکز انتقال خون به ویژه در شب های لیلی قدر، با اهدا کنندگانی که سال گذشته در این شب ها مراجعه کرده بودند تماس حاصل شد تا اهدای خون خود را به دیگر زمان موکول کنند.
وی اضافه کرد: با این وجود شاهد افزایش شمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون بودیم که برای مدیریت اهداکنندگان، شمار پزشکان شیفت شب افزایش یافتند تا اهدای خون با شتاب بیشتری صورت گرفته و مردم معطل نشوند.
مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: همچنین بخشی از مراجعان به جای سالن انتظار به فضای باز هدایت شدند تا شاهد کاهش فاصله فیزیکی به علت ازدحام و شلوغی و در ادامه شیوع بیماری کرونا نباشیم./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن