Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آغاز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از جمعه

آغاز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از جمعه

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از ورود محموله جدید واکسن در پایان هفته خبر داد و گفت: با رسیدن محموله جدید واکسن، ما از روز جمعه یا شنبه واکسیناسیون سالمندان ۷۵ سال به بالا را اعلام می‌کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر صادق تبریزی درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۶۵۶ هزار نفر در کشور واکسینه شدند که از این تعداد ۴۲۰ هزار نفر بالای ۸۰ سال بودند. در کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بالای ۸۰ سال داریم که از این تعداد ۴۲۰ هزار نفر طی این مدت واکسینه شدند. در زمینه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال داریم طبق برنامه پیش می‌رویم و با توجه به تامین واکسنی که طی دو هفته آینده انجام می‌شود، با سرعت بیشتری پیش خواهیم رفت و ان‌شاءالله از برنامه جلو می‌افتیم.

وی افزود: واکسن برای افرادی بالای ۸۰ سال به میزان کافی در کشور توزیع شده است. برای افراد بالای ۷۵ سال نیز منتظر ورود واکسن هستیم که پنجشنبه یا جمعه این اتفاق می‌افتد که تقریبا باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز باشد و ما از روز جمعه یا شنبه واکسیناسیون ۷۵ سال به بالاها را اعلام می‌کنیم.
تبریزی درباره تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور، گفت: علاوه بر پایگاه‌های واکسیناسیونی که داشتیم حدود ۴۹۴ پایگاه واکسیناسیون تجمعی، با ۱۸۶۸ تیم واکسیناسیون اضافه شدند که این پایگاه‌های تجمیعی شامل مدارس، سالن‌های ورزشی و ... هستند. در کلان‌شهر تهران هم بیش از ۵۰ پایگاه واکسیناسیون عادی داریم و ۴۸ پایگاه تجمیعی هم داریم که با ۳۲۱ تیم واکسیناسیون اقدام می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد پایگاه‌های تجمیعی به ۱۰۰ پایگاه افزایش یابد. همچنین ۸ مرکز خودرویی واکسیناسیون هم تا روز شنبه در تهران راه اندازی می شود. تاکنون دو مرکز خودرویی راه اندازی شده که با راه اندازی هشت مرکز دیگر تعداد آن‌ها به ۱۰ مرکز می‌رسد.
وی در ادامه درباره زمان واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال، گفت: حدود ۸۴۰ هزار نفر در سن ۷۵ تا ۸۰ سال در کشور داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که برای واکسیناسیون آنها حدود یک هفته زمان در نظر می‌گیریم. دو روز اول را به این افراد پیامک می‌دهیم و درخواست می‌کنیم که کسانی که برایشان پیامک نرفته، در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و دو روز بعد برایشان پیامک آمده و محل دقیق، ساعت و روز برایشان تعیین می‌شود تا برای واکسیناسیون مراجعه کنند.
تبریزی گفت: در برخی استان‌ها مراجعه با کندی انجام می‌شود و برخی به دلیل ماه رمضان مراجعه نمی‌کنند. در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان تیم‌های ما بعد از افطار هم هستند و کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند. امیدواریم بعد از ماه رمضان سرعت کار مقداری بیشتر شود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تبریزی درباره زمان واکسیناسیون سنین ۶۰ سال، گفت: اگر تامین واکسن‌مان به موقع اتفاق افتد که امیدواریم این موضوع محقق شود، پیش‌بینی می‌کنیم که تا نیمه خرداد ماه ۱۰ میلیون واکسن به دست‌مان برسد که وارداتی خواهند بود. در عین حال واکسن پاستور و کووبرکت تا پایان خرداد به دست‌مان می‌رسد و بعد از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعدادش زیاد نخواهد بود، کار را با واکسن داخلی پیش می‌بریم که سرعت واکسیناسیون هم بالا می‌رود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن