Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شهروندان موارد مشکوک تب کریمه کنگو را گزارش دهند

شهروندان موارد مشکوک تب کریمه کنگو را گزارش دهند

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه گرم شدن هوا انتشار بیماری تب کریمه کنگو را در دام ها بالا می برد، گفت: شهروندان برای جلوگیری از شیوع این بیماری کشنده هر مورد مشکوکی را گزارش دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه تب هموراژیک کریمه کنگو در انسان به شدت کشنده است، گفت: این ویروس از طریق گزش کنه به انسان منتقل می‌شود و کشنده است.
وی بابیان اینکه با گرم شدن هوا میزان انتشار این تب در دام بالا می‌رود و در صورت تماس انسان به گوشت دام آلوده شده، گزش کنه و یا حتی تماس با پوست دام، این بیماری به انسان منتقل می‌شود، افزود: علائم دام مبتلا شده به این بیماری بسیار کم است و در برخی موارد نیز قابل تشخیص نبوده اما در نهایت دام دچار بی اشتهایی مقطعی می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه یکی از راههای جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان در فصل گرما سم پاشی است، تاکید کرد: دامپزشکی استان همدان نسبت با شروع روزهای گرم نسبت به سم پاشی فضای نگهداری دام هایی که ممکن است موجب انتقال بیماری شوند اقدام می‌کند.
رسولی یادآور شد: شهروندان باید برای جلوگیری از شیوع این بیماری کشنده هر گزارش مشکوکی را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند./ بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن