Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ساماندهی دستفروشان همدان در روزهای کرونایی

ساماندهی دستفروشان همدان در روزهای کرونایی

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: از هفته گذشته فعالیت روزبازارها و بساط گستران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهر همدان آغاز شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، کامران گردان با بیان اینکه تصمیم گرفته شده است که این قشر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، اظهار کرد: علاوه بر روزبازارها، شب‌بازارها نیز از ساعت ۲۰ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار کرد: درصدد هستیم طرح‌هایی داشته باشیم که شب بازارها را در خیابان اکباتان جا دهیم که با فاصله مناسب فعالیت کنند و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

گردان با بیان اینکه مردم در تجمعات و حضور در این بازارها نکات ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید، تأکید کرد: ضدعفونی مناطق بساط گستران در روزبازارها و شب بازارها در جهت سلامتی مردم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزبازارها و شب بازارها از نظر زمانی و مکانی طبق روال قبل فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فعالیت بساط گستران از هفته پیش آغاز شده است اما تعدادشان نسبت به قبل کاهش یافته چراکه خود آن‌ها رغبتی به فعالیت ندارند.

رئیس شورای شهر همدان درباره اقدامات حمایتی از بساط گستران نیز بیان کرد: مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲۰۰۰ بسته حمایتی از طرف شهرداری همدان به روزبازارها داده شده است تا قسمتی از آسیب‌های این قشر جبران شود.

وی با بیان اینکه همدان یکی از موفق‌ترین شهرهای کشور در ساماندهی دستفروشان است، گفت: جمع شدن حدود ۹۰ درصد دستفروشان در روز و فعال بودن آن‌ها در شب ‌از نقاط قوت ساماندهی بساط گستران در همدان است.

گردان درباره مزایده واگذاری ناوگان اتوبوسرانی همدان هم اعلام کرد: براساس قانون باید اتوبوس‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، از قبل حدود ۱۰۰ واحد اتوبوس واگذار شده است و تعداد دیگری از اتوبوس‌ها را طبق قوانین کارشناسی به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی سبب کاهش هزینه‌های شهرداری و اشتغال‌زایی خواهد بود به طوریکه تاکنون مجوز واگذاری حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر صادر شده است که امیدواریم با این اقدام ناوگان فعال‌تر شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن