Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس رفع آلودگی هوا انسجام مدیریتی می‌خواهد

رفع آلودگی هوا انسجام مدیریتی می‌خواهد

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت یک برنامه ریزی جمعی برای کنترل آلودگی هوا گفت: دستگاه هایی که در این حوزه موثر هستند باید دست به دست هم داده و به صورت جمعی به راهکارهای موجود نگاه کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی بیگی نژاد درباره دلایل آلودگی هوای کلانشهرها و ضرورت مدیریت این موضوع، بیان کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده مسئله آلودگی هوا در کلانشهرها به دو موضوع بر می گردد. بحث اول مربوط به استفاده از سوخت های مایع نظیر مازوت در برخی از صنایع و نیروگاه ها است. از آنجا که ما در زمستان شاهد افزایش مصرف گاز خانگی هستیم، تخصیص گاز به صنایع و نیروگاها کاهش یافته و به جای آن از سوخت های مایع نظیر گازوئیل یا مازوت استفاده می کنند که آلودگی آن از گاز بیشتر است.
وی در ادامه اظهار کرد: برای حل مسئله سوخت نیروگاه ها و صنایع دو راهکار وجود دارد؛ یکی بهره وری بیشتر و دیگری افزایش برداشت از مخازن گاز است. اما راه عاقلانه تر این است که ما بهره وری را بالاتر ببریم. ما می توانیم بهره وری را از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعبی که برداشت داریم، هم در منازل و هم در نیروگاه ها افزایش دهیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اما مسئله دومی که در بحث آلودگی هوا بر آن تاکید شده تردد خودروهای فرسوده و همچنین کامیون ها و اتوبوس هایی است که از عمر مفید آن ها گذشته است که در این حوزه راهی جز افزایش کیفیت خودروها و نوسازی آن ها نداریم. اما تمام این راهکارها یک مسکن کوتاه مدت برای ۲ یا ۳ سال است. آنچه که مهم است نیاز ما به یک برنامه ریزی جمعی برای حل معضل آلودگی هوا است. اما دستگاه هایی که در این حوزه موثر هستند باید دست به دست هم داده و به صورت جمعی فکر کنند.
بیگی نژاد در پایان با بیان اینکه متاسفانه سال به سال وضعیت آلودگی هوا در حال بدتر شدن است، تصریح کرد: امسال اگر مدارس و دانشگاه ها نیز در کلانشهرها نظیر تهران به صورت حضوری بود قطعا با افزایش بیشتر ترافیک و آلودگی هوا مواجه بودیم. باید یک انسجام مدیریتی برای یک برنامه ریزی بلند مدت برای کاهش آلودگی هوا شکل بگیرد. در دنیا درباره این مسئله فکر شده، برنامه ریزی کردند و توانستند موفق شوند. ما نیز می توانیم از تجارب سایر کشورها در این زمینه استفاده کنیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن