Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تصمیم جدید آمریکا در خصوص صدور ویزا برای مسلمانان

تصمیم جدید آمریکا در خصوص صدور ویزا برای مسلمانان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، اکثر متقاضیان ویزای ایالات متحده که درخواستشان بابت ممنوعیت سفر دونالد ترامپ علیه ۱۳ کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی رد شده بود، می‌توانند دوباره تصمیم‌گیری کرده یا تقاضای جدید ارائه دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اولین روز کاری خود در بیستم ژانویه این ممنوعیت علیه مسلمانان را لغو و آن را "لکه‌ای روی وجدان ملی ما" توصیف کرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: متقاضیانی که تا قبل از بیستم ژانویه ۲۰۲۰ با درخواست ویزای آنها موافقت نشده است، باید درخواست‌های جدیدی ارائه کرده و هزینه آن را هم پرداخت کنند. آن کسانی که درخواستشان در روز بیستم ژانویه یا بعد از آن رد شده است، باید برای تجدیدنظر بدون ارائه درخواست دوباره اقدام کنند و نیازی هم به پرداخت وجه اضافه ندارند.
او افزود: متقاضیان منتخب لاتاری پیش از سال مالی کنونی، اگر ویزاهای خودشان را دریافت نکرده باشند، طبق قانون آمریکا از دریافت آن منع می‌شوند. هدف لاتاری جذب مهاجر از کشورهایی است که به طور عادی ویزاهای زیادی دریافت نمی‌کنند.
از دسامبر ۲۰۱۷، پس از آنکه نسخه اصلاح‌شده ممنوعیت مسافرتی اصلی از سوی دیوان عالی آمریکا تایید شد، حدود ۴۰۰۰ نفر طبق این ممنوعیت از ورود به آمریکا منع شدند.
در دولت ترامپ برخی کشورها اضافه و برخی از این فهرست حذف شدند. در پایان ریاست جمهوری ترامپ، این فهرست شامل میانمار، اریتره، ایران، قرقیزستان، لیبی، نیجریه، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، تانزانیا، ونزوئلا و یمن می‌شد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن