Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس خرید تضمینی گندم انگیزه تولید را افزایش داد

خرید تضمینی گندم انگیزه تولید را افزایش داد

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان یک اقدام منطقی و امیدبخش به کشاورزان انگیزه داد تا تولید خود را با قوت و قدرت ادامه دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: این اقدام دولت گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید است تا با پشتیبانی از گندم‌کاران در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، موانع از پیش‌روی کشاورزان برداشته شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات راهبردی با تصویب مجلس، بیان کرد: اینکه رییس جمهوری به خاطر کمک به کشاورز، قیمت تضمینی خرید گندم را افزایش داده، اقدامی مثبت و بسیار ارزشمند در راستای حمایت از تولیدکنندگان و تحقق شعار سال است.
وی افزود: اگرچه هنوز هم احساس می‌کنیم با توجه به هزینه های بخش کشاورزی، حق مطلب هنوز ادا نشده ولی این میزان افزایش قیمت برای خرید تضمینی گندم، اقدامی مهم و در راستای حمایت از تولید است.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: اینکه چرخه تولید کشور آن هم در راهبردی ‌ترین محصول یعنی گندم می‌چرخد و انگیزه‌ای برای کشاورزی ایجاد می‌کند، امیدبخش است.
حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: سال آینده باید به گونه‌ای تدبیر شود که قیمت واقعی گندم از سوی دولت به کشاورزان ارایه شود.
وی تصریح کرد: افزایش نرخ تضمینی به پنج هزار تومان موجب می شود کشاورزان در سال‌های آتی محصول بیشتری کشت کرده و تحویل دولت بدهند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن