Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی ۵۶ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی همدان اجرا شده است

۵۶ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی همدان اجرا شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: شورای فرهنگ عمومی مرکز استان سال گذشته ۳۶ مصوبه داشت که ۲۰ مصوبه معادل ۵۶ درصد آن اجرا شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مسعود ویژه روز دوشنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: ۷۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی با ۱۶۰ عنوان دستورکار در ۱۰ شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان و شهرستان های تابعه سال گذشته برگزار شده است که ۵۶ درصد مصوبات اجرا، ۱۸ درصد در حال اجرا بوده و ۹ مصوبه اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سه سطح کلان، زیربنایی و بومی کردن مصوبات ملی طبقه بندی شده است افزود: مصوبات کلان شامل برش نقشه و سند مهندسی فرهنگی استان است که با پیگیری مسئولان به عنوان یکی از سندهای خوب کشور محسوب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآوری کرد: سال گذشته به دنبال سفر رییس جمهور به همدان اعتباری برای اجرای این مصوبه پیش بینی شد اما تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته و محقق نشده است.

ویژه ادامه داد: با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور در شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد اعتباری ملی با پیش بینی ردیف بودجه امسال برای اجرای سند فرهنگی در نظر گرفته شود که امید می رود با رفع موانع احتمالی ضمن تخصیص اعتبار، این مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، برگزاری اجلاسیه بزرگ حکیم بوعلی سینا و انتخاب یکم شهریور به عنوان روز همدان را از دیگر مصوبات کلان شورای فرهنگ عمومی همدان دانست که اردیبهشت امسال یکم شهریور به عنوان روز همدان تصویب شد اما تصویب نهایی آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند پیگیری است.

ویژه گفت: گروه دوم مصوبات موارد زیربنایی شامل سند مشاوره پیش از ازدواج، تشکیل کمیته فرهنگی برای رصد مسائل فرهنگی مسائل استان و مسائل تربیتی اردوگاه ها بود که در این باره تصمیمات خوبی اتخاذ شده که بخشی از آن در حال اجرا است.

وی افزود: بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی از سال ۱۳۸۴ با تایید شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفت اما این بنیاد بلاتکلیف مانده بود که با پیگیری سال گذشته و تلاش متنفذان، این بنیاد راه اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: گروه سوم مصوبات درباره اسنادی بود که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح شده و اجرای آن در استان نیز ضرورت داشت.

ویژه، سند ارتقای فرهنگ محیط زیست، فرهنگ پهلوانی، گرامیداشت برخی مفاخر استان مثل سردار حمید حسام، برگزاری رویدادهای فرهنگی مثل جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را از این دست مصوبات دانست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن