Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی چک‌های بیش از ۸۰ درصد کسبه همدان برگشت خورد

چک‌های بیش از ۸۰ درصد کسبه همدان برگشت خورد

دبیر اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه بیشتر صنوف همدان از شیوع ویروس کرونا متأثر هستند، گفت: در ایام کرونایی چک‌های بیش از ۸۰ درصد کسبه همدان برگشت خورده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد گازرانی اظهار کرد: با تصمیماتی که ستاد کرونا برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ گرفت، اکثر واحدهای صنفی برای حفظ سلامت جامعه همکاری داشته و تعطیل بودند اما باز بودن ادارات و بانک ها در این شرایط کار را برای اصناف سخت کرد و امروز شاهد چک‌های برگشتی کسبه هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کسبه همدان نمی‌توانند تسهیلات و دسته چک بگیرند، افزود: به علت برگشت خوردن چک‌های تعداد زیادی از کسبه، این افراد نمی‌توانند از تسهیلات بانکی و دسته چک برخوردار شوند که از مسئولان درخواست داریم تاریخ برگشت چک‌ها را تغییر دهند، چراکه کسبه با مشکل مواجه هستند.
دبیر اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از کاسبان همدان مستأجر هستند، ادامه داد: کسبه به علت تعطیلی و رکود بازار نتوانستند اجاره‌های خود را پرداخت کنند و با مالکان به مشکل خوردند که از مالکان تقاضا داریم مثل گذشته که بخشش اجاره داشتند، این روزها نیز با کسبه همکاری کنند.
وی با تأکید بر اینکه امروز شاهد ابطال جواز کسب توسط بازاریان همدان هستیم، خاطرنشان کرد: اگر کاسبی به مشکل مالی برخورد کند، دیگر قدرت چرخاندن مغازه خود را نخواهد داشت و در حال حاضر برخی از کسبه به دنبال ابطال جواز کسب هستند به‌طوریکه روزانه حداقل ۵۰ نفر از کسبه برای ابطال کسبه به اتحادیه ها مراجعه می‌کنند.
گازرانی با اشاره به اینکه در همدان ۳۵ هزار واحد صنفی وجود دارد، یادآور شد: تمام صنوف از شیوع کرونا متأثر هستند به طوریکه حتی گروه شغلی یک که فعال بودند نیز کسب و کار خوبی نداشتند.
دبیر اتاق اصناف همدان در پایان اظهار کرد: براساس اعلام ستاد کرونا بازار خط مقدم درگیری با کرونا شناخته شد بنابراین تقاضا داریم حالا که بازار خط مقدم مبارزه با کروناست، بازاریان نیز در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن