Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان مشکلی در تأمین مرغ ندارد

همدان مشکلی در تأمین مرغ ندارد

مدیر امورطیور جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه گرم شدن هوا کاهش جوجه ریزی را به هراه دارد، گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین مرغ بازار استان همدان وجود ندارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قراگوزلو با بیان اینکه سامانه بازارگاه در تامین نهاده های مرغ گوشت، مرغ مادر و تخم گذار ورود مناسبی داشته است، گفت: مشکلی در تامین نهاده های مرغی در استان همدان نداریم و تنها مشکلات در زمینه جا به جایی نهاده ها است.
وی با اشاره به اینکه این مشکل نیز به سبب قرارگیری در فصل برداشت زمین و جابه جایی محصولات کشاورزی رخ داد، اضافه کرد: در استان همدان سه مجموعه جوجه ریزی دردست اجرا است و با این اقدامات، استان همدان اولین استان کشور خواهد بود که به واحد مرغ اجداد مجهز میشود.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: با گرم شدن هوا کاهش جوجه ریزی را شاهد خواهیم بود اما با برنامه ریزی های به عمل آمده در تامین مرغ استان همدان مشکلی نخواهیم داشت.
وی در ادامه از راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد در همدان خبر داد و گفت: واحد ۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ اجداد در همدان راه‌اندازی شده است.
قراگوزلو با بیان اینکه در کنار تامین غذای مردم بایستی تامین سلامت آن ها نیز مدنظر قرار بگیرد، اظهار کرد: با ورود به استفاده از گوشت شترمرغ نیز می توان سطح کلسترول در جامعه و مشکلاتی که در پی آن ایجاد می شود را کاهش داد که این روند نیاز به تشویق سرمایه گذاران برای ورود به تولید این محصول سالم در سطح استان همدان دارد./ بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن