Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش قیمت نان در همدان کمتر از دیگر مناطق است

افزایش قیمت نان در همدان کمتر از دیگر مناطق است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به افزایش ۴۵ تا ۶۰ درصدی قیمت نان در سطح استان، گفت: تلاش کردیم میزان تغییر در نرخ عرضه نان کمتر از دیگر استان های کشور باشد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا متین اظهار داشت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ و عدم بررسی نرخ نان از سال ۹۸ تاکنون مشکلاتی درخصوص هزینه های مرتبط با تولید نان و به ویژه افزودنی هایی مانند خمیرمایه برای صنف نانوایان به وجود آمده بود.
وی گفت: علاوه بر این افزایش بهای آب، برق، گاز و بیمه کارگران منجر به بروز مشکلاتی برای واحدهای نانوایی شده بود که همه این موارد منجر به قیمت گذاری جدید نان در سازمان صنعت، معدن و تجارت و تائید آن در ستاد تنظیم بازار استان همدان و در نهایت اعلام نرخ جدید برای عرضه شد.
متین خاطرنشان کرد: در مقایسه با چند استان کشور ما کمترین افزایش قیمت نان را داشتیم به طوری که نان لواش در برخی استان ها ۵۰۰ تومان افزایش یافت که این رقم در استان همدان ۴۵۰ تومان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بیشترین نان مورد استفاده در استان از نوع لواش است، افزود: از هزار و ۹۰۰ واحد نانوایی استان همدان، هزار و ۱۰۰ واحد آن به پخت نان لواش اختصاص دارد.
وی با اشاره به انتظار مردم برای بهبود کیفیت نان نیز افزود: کیفیت نان عرضه شده در نانوایی ها توسط کارشنان و بازرسان غذا دارو رصد و سنجش می‌شود.
به گفته متین، حجم و وزن نان توسط تیم های بازرسی سازمان صمت کنترل می‌شود و با واحدها متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
طبق نرخ جدید قیمت هر عدد لواش ۴۵۰ تومان، نان سنگک(نوع یک با آرد یارانه ای) هزار و ۶۰۰ تومان، نان سنگک(نوع دو) ۲ هزار تومان، نان بربری(نوع یک) هزار و ۲۰۰ تومان و نوع دو آن یک هزار و ۶۰۰ تومان و نان تافتون(نوع یک با ۲۲۰ گرم وزن) ۷۵۰ تومان و تافتون نوع دو نیز ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن