Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بانک‌ها باید یاور تولید باشند نه عامل افزایش تورم

بانک‌ها باید یاور تولید باشند نه عامل افزایش تورم

بانک‌ها نقش مهمی در تامین منابع مالی برای تولید و توسعه اقتصادی می‌توانند داشته باشند؛ اما چقدر به این موضوع اهمیت می‌دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، مصطفی محمدزاده کارشناس اقتصادی در یادداشتی نوشت: بانک‌ها نقش مهمی در تامین منابع مالی برای تولید و توسعه اقتصادی می‌توانند داشته باشند که این کار می‌تواند یک محرک باشد برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد.

همچنین عدم تامین منابع مالی کافی برای شرکت ها و صنایع باعث کاهش تولید و رشد اقتصادی در کشور خواهد شد.

بانک ها برای ارائه تسهیلات مالی به شرکت ها بهره  دریافت میکنند و بانک هایی که نرخ بهره بالایی درخواست میکنند ممکن است که این کار در فعالیت شرکت ها و صنایع اختلال ایجاد کند

در شرایطی عموم مردم جامعه از افزایش قیمت ارز بسیار ضرر می‌کنند، گویا این شرایط برای بانک‌های خصوصی برعکس عمل می‌کند.

از مهمترین اهداف نظام بانکی کشور میتوان به استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای حق و عدل،بر طبق ضوابط اسلامی به منظور تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار در جهت سلامت و رشد اقتصاد کشور و همچنین حفظ ارزش پول و ایجاد تعادل در موازنه پرداختها و تسهیل مبادلات بازرگانی نام برد، اما چقدر بانک‌ها به این هدف نزدیک هستند.

یکی مهمترین وظایف نظام بانکی کشور تنظیم، کنترل و هدایت گردش پول و اعتبار طبق قانون و مقررات و همچنین پرداخت وام و اعتبار بدون ربا، بهره طبق قانون و مقررات است، بانک‌ها چقدر به این وظیفه خود عمل می‌کنند و به آن متعهد هستند.

چگونه است که یک جوان برای دریافت وام برای ایجاد اشتغال درگیر یافتن ضامن است تا اگر بتواند ضامنی پیدا کند، بتواند وام اندکی دریافت کند، چرا طرح اعتبار سنجی که راه‌حل این موضوع است، توسط بانک‌ها انجام نمی‌شود.

بانک‌ها بیشتر بنگاه داری می‌کنند و همین موضوع باعث شده که رقیب بنگاه‌های اقتصادی دیگر در کشور شوند و این یک آفت است.

چگونه ۳۰هزار واحد خالی مسکن در دست بانک‌هاست و این موضوع چه ربطی به هدف و نظام بانکی دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن