Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال صدقه در همدان جمع آوری شد

بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال صدقه در همدان جمع آوری شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: ۱۵۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صدقه در ۶ ماه نخست سال جاری از صندوق های صدقات استان جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

به گزارش "همدان نیوز"، غلامرضا مجیدی مبلغ صدقات جمع آوری شده در مدت زمان مشابه سال گذشته را ۱۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ در سال جاری با رشد ۳۲ درصدی همراه است.

وی ادامه داد: این میزان کمک نقدی خیران از تعداد ۱۹۵ هزار و ۳۳۵ صندوق بزرگ معابر و اماکن و صندوق کوچک و کمک موردی در استان جمع آوری شده است.

رشد ۳۳ درصدی پرداخت زکات در استان همدان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: میزان زکات جمع آوری شده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

مجیدی یادآور شد: ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان و اموری شامل تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، تحصیل، کمک معیشت و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ۳۰ درصد مابقی نیز برای اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه از قبیل کتابخانه، حسینیه، خانه عالم، مسجد، مدرسه، پُل و راه روستایی هزینه می شود.

وی ادامه داد: چنانچه پرداخت زکات، صدقه و انفاق بیش از پیش بین مردم نهادینه و ترویج یابد کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز می تواند خدمات بهتر و بیشتری به مددجویان زیر پوشش ارائه دهد زیرا بودجه و امکانات این نهاد حمایتی محدود است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از رشد ۴۸ درصدی اکرام ایتام خبر داد و گفت: در این خصوص ۴۰۲ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال گذشته جمع آوری شده و امسال در همین مدت ۵۹۴ میلیارد ریال رسیده است.

مجیدی ادامه داد: امکان دریافت صدقات مردم نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری در راستای خدمات شایسته‌تری به نیازمندان و تسهیل پرداخت صدقات فراهم شده است.

وی با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون شماره گیری کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه، شماره کارت ۷۷۷۷-۹۱۷۷-۹۹۷۵-۶۰۳۷ و کد QR نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تامین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

استقرار هزار و ۷۸۳ پایگاه در همدان برای برگزاری جشن عاطفه‌ها

مجیدی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هزار و ۷۸۳ پایگاه‌ ثابت و سیار برای برگزاری جشن عاطفه ها در این استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها از ۱۵ مرداد آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه در این استان ادامه دارد اظهار داشت: پایگاه های جشن عاطفه‌ها در میادین اصلی، مراکز برپایی نماز جمعه، مساجد و مراکز نیکوکاری فعال است و با همکاری مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و این کمک‌های نقدی و غیرنقدی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند توزیع می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با هدف ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری و بهره گیری از ظرفیت خیران برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند نسبت به برگزاری جشن عاطفه ها اقدام می کند.

این مقام مسوول ادامه داد: حدود ۱۷ هزار دانش آموز و هزار دانشجو و طلبه زیر پوشش این نهاد قرار دارند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن