Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بزرگ‌ترین بازارچه "از مزرعه تا سفره" در ‌همدان افتتاح شد‌

بزرگ‌ترین بازارچه "از مزرعه تا سفره" در ‌همدان افتتاح شد‌

بزرگ‌ترین بازارچه "از مزرعه تا سفره" در شهرک مدنی همدان با هدف عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی با قیمت مناسب‌ افتتاح شد.

به گزارش "همدان نیوز"، استاندار همدان صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: هدف از راه اندازی این بازارچه حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کوتاه شدن دست دلالان از عرضه محصولات کشاورزی و دسترسی آسان شهروندان به محصولات کشاورزی است.

علیرضا قاسمی ‌فرزاد با بیان اینکه در این بازارچه 20 غرفه عرضه محصولات مورد نیاز خانواده‌ها در بخش محصولات کشاورزی، لبنی و پروتئینی در نظر گرفته شده است، افزود: مساحت این بازارچه بیش از 600 متر‌مربع است که با اعتبار 6 میلیارد تومانی در شهرک مدنی جنب مسجد امام حسین (ع) امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه زمین آن توسط شهرداری و اوقاف تهیه و تحت حمایت تعاونی روستایی ایجاد شده است، عنوان کرد: افزایش تعداد بازارچه‌های این چنینی در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار دارد و هره برداری از آن بر عهده بنیاد تعاون زندان‌ها است.

حسن خانجانی‌موقر ‌دادستان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه توجه به اشتغالزایی مددجویان، اصلاح و بازپروری آن‌ها برای بازگشت به خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهدافی است که با راه‌اندازی این بازارچه محقق می‌شود، عنوان کرد: از نکات مثبت این بازارچه عرضه تازه محصولات با قیمت پایین و ایجاد اشتغال برای نیرو‌های جوان است.

مسعود اکبری مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه این بازارچه برای 34 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است، بیان کرد: محصولات عرضه شده در بازارچه "از سفره تا مزرعه" شهرک مدنی تا 20 درصد زیر قیمت بازار در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: تمرکز این طرح بر اقلام پُرمصرف خانوار مانند گوجه‌فرنگی، بادمجان، کدو، خیارسبز و سیب‌زمینی است اما تمام تلاش خود را برای عرضه سایر محصولات با قیمت مناسب نیز به‌کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در غرفه‌های این بازارچه برچسب قیمت بر روی محصولات نصب شده است، گفت: این غرفه‌ها نقش تنظیم‌کننده قیمت‌ها در بازار را دارند، همان گونه که گفتم با اجرای این طرح شاخصه تفاوت قیمت ایجاد و این شاخصه باعث خواهد شد  بسیاری از فروشگاه‌ها و میوه‌فروشی‌ها به دلیل رقابت قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

این مقام مسئول به کیفیت بالای محصولات عرضه شده در این غرفه‌ها اشاره کرد و گفت: در این طرح کیفیت فدای قیمت نشده است و محصولات با کیفیت مطلوبی در این غرفه‌ها عرضه می‌شوند.

اکبری در پایان تاکید کرد: با احداث این بازارچه فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یافته و تلاش خوبی برای حذف حلقه‌های واسط و زائد از تولید تا مصرف‌ شکل گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن