Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در همدان

پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در همدان

رییس پارک علم و فناوری همدان از پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری و معرفی طرح‌های کلان فناوری به معاونت علمی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید کزازی صبح امروز در جریان بازدید دستیار معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از پارک علم و فناوری اظهار کرد: مساحت پارک علم و فناوری همدان ۲۱ هکتار است که از این میزان پنج هکتار در اختیار ساختمان مرکزی و ۱۶ هکتار آن قابل واگذاری به شرکت های دانش‌بنیان و واحدهای فناور است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ متر از مجموعه در اختیار فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی است، افزود: پارک علم و فناوری در سه فاز احداث می‌شود که فاز اول آن سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز با تامین اعتبار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری همدان تصریح کرد: استان همدان دارای ۱۰ مرکز رشد و نوآوری در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ، تویسرکان، رزن، فامنین، اسدآباد و... است.

وی با بیان اینکه در شهر لالجین مرکز رشد تخصصی مربوط به صنایع دستی راه‌اندازی شده است عنوان کرد: در شهرستان ملایر نیز یک خانه خلاق با همکاری اوقاف و امور خیریه، در شهرهای همدان و لالجین نیز خانه خلاق با همکاری میراث فرهنگی و در فامنین توسط یک خیر راه اندازی شده است.

کزازی با بیان اینکه از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان به واحدهای فناور تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شده گفت: امسال از ۹ میلیارد تومان مبلغ موافقت‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری تاکنون ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن به منظور تکمیل پروژه عمرانی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان پرداخت شده است.

وی اعطای ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، تصویب افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری به ۵۰ میلیارد تومان، پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری و معرفی طرح‌های کلان فناوری به معاونت علمی و پیگیری راه‌اندازی مرکز علم و فناوری در شهر بخارای ازبکستان را از اقدامات انجام شده در سال جاری دانست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن