Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اجرای 250‌ کیلو‌متر شبکه مدرن فاضلاب برای شهر همدان

اجرای 250‌ کیلو‌متر شبکه مدرن فاضلاب برای شهر همدان

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان، گفت: ۵۴ درصد شبکه‌ جمع‌آوری فاضلاب همدان یعنی ۲۵۰‌ کیلو‌متر شبکه‌جمع‌آوری مدرن است.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری‌فر با یاد‌آوری اینکه همه شبکه‌های قدیمی طاق ضربی فرعی جمع‌آوری فاضلاب نیز به کلکتور‌ها متصل است، اظهار داشت: اکنون مصرف آب شهر همدان 1700 لیتر بر ثانیه است و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان نیز دبی 1100 تا 1150 لیتر بر ثانیه دارد که پساب تصفیه شده آن برای نیرو‌گاه استفاده شده است.

وی با اشاره بر این‌که حفظ بهداشت محیط‌زیست و ارتقای آن در شهر همدان از اهداف مهم اجرای شبکه‌مدرن جمع‌آوری فاضلاب است، افزود: پس فاضلاب شهری همدان راهی رودخانه‌ها نشده و به مسیر جمع‌آوری فاضلاب شهری که سال‌های قبل اجرا شد، منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌و فاضلاب استان همدان درباره آخرین وضعیت بخش لجن فعال تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان، گفت: اکنون فرایند جمع‌آوری لجن در مخازن مجموعه تصفیه‌خانه در حال اجرا است و پس جمع‌آوری لجن و تولید بیو‌گاز در مخازن مرتبط لجن به قسمت آب‌گیری مکانیکی منتقل تا کود ارگانیک تولید شود.

وی با تاکید بر این‌که شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر همدان 500 کیلو‌متر است، بیان کرد: شهر‌های تویسرکان و سرکان تصفیه‌خانه فاضلاب دارد و به ترتیب بیش از 10 هزار و 1250‌ متر مکعب فاضلاب تصفیه می‌کنند، شهر‌های دیگر به مانند رزن، ملایر، اسد‌آباد، نهاوند و غیره هم مجهز به سامانه تصفیه فاضلاب هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن