Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا انجام ماهیانه یک میلیون تراکنش کارت بلیت الکترونیکی در همدان/بلیت کاغذی به زودی حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر همدان:
انجام ماهیانه یک میلیون تراکنش کارت بلیت الکترونیکی در همدان/بلیت کاغذی به زودی حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر همدان از حذف بلیت کاغذی اتوبوس در آینده نزدیک خبر داد.

سید محمد پوروخشوری در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اشاره به افزایش نرخ کرایه اتوبوس در شهر همدان گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر همدان در خصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس صادر و به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شد اما هنوز زمان اجرای آن به اتوبوسرانی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌هایی در خصوص حذف بلیت کاغذی در اتوبوس ها انجام شده است، اظهار داشت: با ابلاغ نرخ جدید، کرایه اتوبوس به دو قیمت کارت بلیت الکترونیکی و یا وجه نقد خواهد بود که در راستای احترام گذاشتن به شهروندانی که از کارت بلیت استفاده می کنند قیمت کرایه نقدی صد تومان از نرخ کارت بلیت بیشتر خواهد بود.

پوروخشوری با بیان اینکه قیمت اولیه هر کارت بلیت الکترونیکی هزار و 500 تومان است واز 500 تا 30 هزار تومان قابلیت شارژ دارد، خاطرنشان کرد: در مناطق بالای شهر، جمع قابل توجهی از مردم از کارت بلیت استفاده می کنند اما در مناطق محروم این طرح کمتر مورد استقبال مردم بود که در این راستا 20 هزار قطعه کارت رایگان بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با حذف بلیت کاغذی، تعداد زیادی کارت بلیت الکترونیکی را نیز در آینده توزیع کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در خصوص زمان حذف بلیت کاغذی در شهر همدان نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر که یک ماه برای حذف بلیت کاغذی فرصت داده اند، پس از 20 روز تا یک ماه از زمان ابلاغ افزایش نرخ، بلیت کاغذی جمع آوری و حذف خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: این یک ماه نیز فرصتی برای افرادی است که شاید از قبل بلیت کاغذی تهیه کرده اند و در طول این مدت می توانند از آن استفاده کنند.

پوروخشوری در ادامه به انجام ماهانه یک میلیون تراکنش کارت بلیت الکترونیکی در سطح شهر همدان اشاره کرد و افزود:  این طرح از خردادماه پارسال آغاز شد و از 118 هزار تراکنش در ماه های ابتدایی اجرای طرح به یک میلیون تراکنش در ماه افزایش یافته است.

وی گفت: تنها 40درصد از کرایه های پرداختی به اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی انجام می شود و پرداخت 60 درصد کرایه‌ها به صورت کرایه نقدی و یا بلیت کاغذی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان در پایان یادآور شد: به طور قطع با حذف بلیت کاغذی، آمار تراکنش کارت بلیت الکترونیکی افزایش خواهد یافت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن