Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا فعالان فرهنگی به سمت ایجاد نشاط اجتماعی شهر همدان بروند

فعالان فرهنگی به سمت ایجاد نشاط اجتماعی شهر همدان بروند

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه توسط متولیان فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، علی رضایی در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که پیرامون بررسی ایجاد نشاط اجتماعی و شادی حلال در شهر با حضور فعالان و تشکل های فرهنگی برگزار شد،  اظهار کرد: در طول سال برنامه های به مناسبتهای مختلف  فرهنگی در سطح شهر برگزار می شود که انتقادهایی بر این مراسم  برنامه ها از سوی شهروندان وارد است .

رضایی با بیان اینکه محتوای برنامه ها باید در چهارچوب شرعی و ملی و درست تولید شود ، اظهار کرد: محتوای برنامه های مراسم ها باید متناسب با آموزه های دینی ، مذهبی و شهروندی باشد.

وی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با دعوت از فعالان فرهنگی با تجربه در تلاش است با تولید محتوای مناسب در چهارچوب شرعی و ملی برنامه های مناسبی در سطح شهر برگزار گردد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر نهادینه کردن فرهنگ خنده و شادی در جامعه افزود: برنامه های مراسم های مختلف باید جذابیت و نشاط برای شهروندان داشته باشد.

رییس کمیسیون بودجه حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم دراین جلسه با انتقاد از اینکه در انجام کارهای فرهنگی در بخشهای مختلف محتوای برنامه ها بسیار ضعیف است، گفت: متاسفانه در این برنامه متولیان بیشتر به دنبال ارائه آمار هستند تا برگزاری برنامه های مناسب و موثر که این آسیب بزرگی به حوزه فرهنگی است.

حسین قراباغی با بیان اینکه اگر کار فرهنگی توسط متخصصین از ریشه بررسی شود نتیجه بخش خواهد بود ، افزود: باید یک الگوی صحیح از شادی حلال برای اجرای مراسم و برنامه ها داشت .

در ادامه رییس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی از دغدغه های اعضای شورا نیز است گفت: با توجه به اینکه ظرفیت و دیدگاه و سلیقه مخاطبین متفاوت است براین اساس باید در تدوین برنامه های فرهنگی تمامی اقشار جامعه و گروه های سنی در نظر گرفته شوند.

سید احمد حسنی حلم با تاکید بر اینکه در برگزاری برنامه های شادی حلال باید از افراط و تفریط بپرهیزیم ، افزود: نباید در تدوین برنامه های فرهنگی اعمال سلیقه صورت پذیرد  بلکه باید ذایقه مخاطبین را شناخت و برای همه اقشار برنامه ریزی کرد.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اختلاف سلیقه در افراد جامعه گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در هر برنامه و اقدامی وقتی مردم مشارکت داشته و حتی خودجوش وارد عمل می شوند برنامه موفق اجرایی می شود .

ابراهیم مولوی با اشاره به توطئه های دشمنان و جنگ نرم اظهار کرد: امروز باید در تدوین برنامه ها بسیار حساس و دقیق وارد شد تا از تهاجم فرهنگی و دسیسه های دشمنان جلو گیری شود.

مولوی اضافه کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و شادی های حلال نیازمند فرهنگ سازی است.

رضا غلامی خجسته دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان به مصوبه شورا در سالهای گذشته مبنی بر اجرای برنامه های فرهنگی در 14 نقطه شهر در شورا اشاره کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند از ظرفیت بوجود آمده مخصوصا از فرهنگسراها برای برگزاری برنامه های مناسبتی استفاده کنند.

خجسته اضافه کرد: لازم است با توجه هب تخصص تشکل های مردم نهاد از ظرفیت و توان آنها در اجرای برنامه های فرهنگی استفاده شود.

محمد علی پرزاد دیگر عضو شورا بر خلاقیت و ابتکار عمل در تدوین برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بویژه در ترویج زیبایی و فضیلت ماه مبارک بیشتر باید کار شود.پ

پرزاد افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری  باید بیشتر از ظرفیت تشکل های مردم نهاد استفاده کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن