Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پایان آب‌گرفتگی در منطقه دو همدان

پایان آب‌گرفتگی در منطقه دو همدان

مدیر منطقه دو شهرداری همدان از پایان آب‌گرفتگی شهری در منطقه دو شهر خبر داد.  

به گزارش "همدان نیوز"، حامد جلیلوند بیان کرد: نیمه‌های فروردین امسال مانند سالیان اخیر شاهد بارش‌های سیل‌آسا در استان همدان بودیم، بارش‌هایی که هرساله منجر به وقوع سیلاب در شهر همدان شده و مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان همدانی به وجود می‌آورد.

وی گفت: این نابسامانی‌ها بیشتر دامنگیر محدوده منطقه دو همدان می‌شد؛ چراکه پستی و بلندی‌های اراضی در این منطقه موجب شدت جریان و تجمیع حجم آب‌های سطحی در نقاط پایین دست می‌شد.

جلیلوند ادامه داد: فروردین امسال سه روز پیاپی بارندگی شدید توأم با بارش تگرگ و برودت دما اتفاق افتاد اما با آماده شدن بهره برداری از پروژه لوله گذاری هدایت آب‌های سطحی بلوار شهید مطهری، اگرچه هنوز منحول اصلی آماده نشده بود اما با مساعی کارشناسان و خادمان شهرداری منطقه دو همدان، جریان برآمده از بارش‌ها در خیابان‌های بالادستی به سمت ورودی خط انتقال هدایت و از وقوع آب گرفتگی به خصوص در میدان رسالت و خیابان‌های صدف، شهید چمران و لاله جلوگیری شد.

حامد جلیلوند بیان کرد: پروژه هدایت آب‌های سطحی با تمام توان توسط معاونت فنی شهرداری منطقه دو از تابستان سال گذشته با اختصاص اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال شروع و تا قبل از وقوع بارش‌های بهاری در سال۹۹ به خط پایان نزدیک شده است.

جلیلوند در ادامه گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبار یاد شده صرف خرید مصالح و عملیات اجرایی و بقیه صرف بازسازی معابر و تأمین منابع انسانی و تسطیح معابر و تأسیسات زیرساختی در این پروژه شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان افزود: رفاه عمومی شهروندان و سهولت در رفت و آمد مردم کمترین انتظار از مدیریت شهری قلمداد می‌شود که همکاران بنده در این منطقه بیشترین مساعی و تمامی امکانات را برای تحقق این مهم به کار بسته اند تا شرایط مطلوب حداقلی برای یک زندگی شهری ایرانی اسلامی فراهم شود.

وی همچنین پیاده روسازی برای معابر کمتر برخوردار شهر را اولویت کاری این منطقه دانست و از آسفالت معابر عمومی به عنوان اقدامات پر اهمیت برای شهرداری در سال جاری یاد کرد.

جلیلوند سپس از معبر گشایی و اصلاح جدول خیابان‌ها و کوچه‌ها یاد کرد و افزود: پروژه‌های مهمی از جمله معبر گشایی در مسیر جاده فقیره در دستور کار شهرداری قرار دارد که به زودی شاهد اتفاقاتی در این زمینه خواهیم بود.

همچنین مدیر منطقه دو شهرداری همدان از پیشرفت ٩٠ درصدی پروژه هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت خبر داد و عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه کلید خورد.

وی در این باره گفت: اعتبار پروژه هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت ١٣٠ میلیارد ریال است.

وی گفت: آب گرفتگی تقاطع رسالت در جریان بارش‌های شدید از جمله مشکلات سنواتی این محدوده از شهر همدان است که مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان و ساکنان این منطقه به وجود آورده بود که مدیریت شهری همدان پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در این منطقه را با هدف کاهش مشکلات و خدمات رسانی به شهروندان کلید زد.

جلیلوند تصریح کرد: تسهیل عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت بهنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تأسیسات شهری و پروژه‌های عمرانی نظیر آسفالت معابر، جدول‌ها و درختان و... از جمله اهداف شهرداری منطقه دو در اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی به شمار می‌رود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه اقدام به لوله گذاری و هدایت آب‌های سطحی در تقاطع رسالت شده است، گفت: جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بلوار رسالت، کوی نایب احمد، بلوار ٩ دی و پیشگیری از مشکلات آب گرفتگی در زمان بارش به همت شهرداری منطقه دو در حال انجام است که با اجرای آن کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

جلیلوند افزود: در اجرای این پروژه مهم شهری ٢٠ هزار مترمربع خاک برداری انجام شده است و تاکنون ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر منطقه دو اعتبار عمرانی این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری درخیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار شهید چمران انجام شده است تا از طریق آن آب‌های سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت شود.

وی بیان کرد: با عنایت به اتمام مرحله نخست پروژه هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت در حفاری سنگ سخت، هم اکنون مرحله دوم در قالب لوله گذاری حد فاصل میدان ۹ دی تا تقاطع رسالت در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

جلیلوند از صبر و شکیبایی شهروندان و ساکنان این منطقه در اجرای این پروژه «لوله گذاری و هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت» قدردانی کرد و خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در اجرای پروژه‌های شهری شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن