Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آماده‌باش ۱۲۰ آتش‌نشان برای چهارشنبه‌سوری در همدان

آماده‌باش ۱۲۰ آتش‌نشان برای چهارشنبه‌سوری در همدان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: برای تامین ایمنی شهروندان همدانی در شب چهارشنبه آخر سال ۱۲۰ آتش نشان در وضعیت آماده باش کامل قرار می گیرند.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان، سید صادق پورسینا با بیان این مطلب افزود: در شب آخرین چهارشنبه سال، علاوه بر آماده باش ایستگاه های ده گانه، ۶ اکیپ آتش نشانی در نقاط مختلف شهرهمدان استقرار خواهند یافت.
وی تصریح کرد:بر اساس مصوبات طرح استقبال از بهاردر شب چهارشنبه آخر سال جاری علاوه بر آماده باش ۱۰ ایستگاه آتش نشانی فعال در سطح شهر همدان خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی به منظور تسریع در امداد رسانی در۶ نقطه از مراکز تجمع احتمالی شهروندان مستقر خواهند شد و اکیپ های آتش نشانان موتورسوار نیز در سطح شهر گشت زنی خواهند کرد.
مهندس پورسینا با بیان اینکه مهمترین رویکرد سازمان آتش نشانی حفظ ایمنی شهروندان و مقابله با حوادث ناگواری است که جان و مال آنان را تهدید می کند خاطر نشان کرد : هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی در این شب میتواند خسارات جانی و مالی غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد.
وی از شهروندان درخواست کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه ، با رعایت نکات ایمنی به کاهش حوادث در سطح شهر کمک کنند و باعث نشوند که زحمات کادر درمان در این روزهای سخت دوچندان شود.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به آماده باش و حضور مدیران ارشد عملیاتی در کنار آتش نشانان گفت : در این شب علاوه بر ـتش نشانان شیفت آماده از نیروهای شیفت های استراحت نیز برای تامین هر چه بیشتر ایمنی شهروندان استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با چاپ و نصب بنر در نقاط مختلف شهر، چاپ و نصب پوستر در اماکن پر تردد مانند ادارات، مراکز خرید و ناوگان اتوبوسرانی و همچنین چاپ و توزیع بروشور با محتوای آموزشی و هشدار دهنده اقدامات پیشگیرانه ای را در آستانه شب چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال انجام داده است.
پورسینا به شهروندان توصیه کرد همچون سال های گذشته با آتش نشانان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن فاصله گرفتن از محل حادثه مراتب را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان در پایان خطاب به آحاد شهروندان اظهار کرد: از پرتاب فشفشه ، موشک و سایر مواد آتش زا بر روی شاخه درختان ، پشت بام و بالکن منازل خودداری و از انداختن مواد تحت فشار ( کپسول ، اسپری حشره کش ......) وسایل شیشه ای ( شیشه آب، آمپول ) قوطی های فلزی ( مانند قوطی اسپری ، کنسرو ) به درون آتش جدا پرهیز کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن