Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا قانون در بررسی صلاحیت‌ها به طور دقیق اجرا شود

قانون در بررسی صلاحیت‌ها به طور دقیق اجرا شود

دبیر ستاد انتخابات استان همدان خواستار اجرای دقیق قانون در بررسی صلاحیت‌ها شد و گفت: درصدی از داوطلبان شورای اسلامی شهر در این استان بدون داشتن سابقه و ارائه مستنداتی از سوی مراجع چهارگانه، در هیات نظارت رد صلاحیت شدند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ابوالقاسم الماسی بیان کرد: روند احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه تعیین شده برای هیات اجرایی در هیات‌های نظارت شهرستان ها صورت گرفت.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان اضافه کرد: هیات اجرایی نظارت بر انتخابات با محور قرار دادن ۲ اصل قانون مداری و بی طرفی و اتکا به مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مراجع چهارگانه اقدام به بررسی سوابق نامزدهای شورای شهر کردند.
وی تایید و رد صلاحیت داوطلبان انتخابات بدون بررسی پرونده آنها در هیات اجرایی را امری محال و غیرممکن دانست و اضافه کرد: هنگام استعلام هیات اجرایی از مراجع چهارگانه برای برخی از داوطلبان هیچگونه مستنداتی از سوی این مراجع ارائه نشد که در این مواقع وضعیت فرد در هیات اجرایی رسیدگی شده و نظر اعضای این هیات ملاک است.
دبیر ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: همچنین در صورت ارائه مدارک و مستنداتی از سوی مراجع چهارگانه، با طرح پرونده هر یک از داوطلبان در هیات اجرایی و قرائت تک تک مستندات به دست آمده، آنها را با دقت کامل مورد بررسی قرار می دهند تا بی دلیل حقی از داوطلبی ضایع نشود.
الماسی اظهار داشت: چنانچه مراجع چهارگانه در ۱۰ روز مهلت تعیین شده پاسخی به استعلام هیات اجرایی ندهند این به این معناست که آنها سابقه منفی از نامزد شورا ندارند.
وی گفت: با توجه به فراوانی در صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات نظارت نشست و رایزنی وزیر کشور با رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفت که به طور حتم این نشست و هماهنگی های صورت گرفته در تایید صلاحیت افرادی که سوابقی برای آنها از سوی مراجع چهارگانه ارائه نشده موثر است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن