Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا سایت‌موزه میدان امام (ره) مردادماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

سایت‌موزه میدان امام (ره) مردادماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

تور خبری بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر همدان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "همدان‌نیوز"، خبرنگاران در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری همدان از فاز دوم پارک ارم، طرح بازگشایی بلوار شهید فهمیده، طرح تعریض بلوار ارتش، سایت موزه میدان امام(ره)، طرح ترافیکی بلوار قدر، پارک ۶.۵ هکتاری کوی پردیسان و پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان بازدید کردند و در پایان این تور خبری،فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه همدان افتتاح شد.
شهردار همدان در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در فاز دوم پارک ارم یک آب‌نما و مخزن دو هزار متر مکعبی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه پیش‌بینی شده که پنج میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و تا شهریور ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
عباس صوفی افزود: طرح بازگشایی بلوار شهید فهمیده یکی دیگر از طرح های شهرداری است که با اجرای آن مسیر میدان قائم به میدان پژوهش تعریض می‌شود؛ ۳۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.
وی با بیان اینکه عملیات تعریض بلوار ارتش برای ساماندهی ورودی شهر همدان به طور جدی آغاز شده است، اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌ها سه سال زمان می‌برد که همکاری دستگاه‌ها می‌تواند به تسریع اجرای این طرح کمک کند.
صوفی گفت: اکثر اراضی تحت تملک هستند که باید توافق صورت بگیرد تا بتوان طرح را پیش برد.
شهردار همدان همچنین تصریح کرد: تلاش ما بر این است که ورودی مناسبی درخور شان همدان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که از اعتبارات ملی برای طرح‌ها استفاده کنیم، یادآور شد: منابع ملی پایدار نیست اما تلاش ما این است که از این اعتبارات استفاده کنیم.
صوفی با بیان اینکه سایت موزه میدان امام(ره) اولین سایت موزه ایران است، اطها کرد: این سایت از بابت اینکه در همین محل آثار باستانی به دست آمده، یکی از کم نظیرترین فضاها در جهان است.
وی افزود: ۱۱ میلیارد تومان از منابع شهرداری برای این طرح هزینه شده است که با ساماندهی بازار از میدان باباطاهر تا میدان آرامگاه بوعلی، این مسیر به مسیر گردشگری تبدیل خواهد شد.
صوفی خاطرنشان کرد: عملیات نماکاری در حال انجام است و آب‌نمای نواری نیز در محل اجرا خواهد شد.
وی در ادامه یادآور شد: میراث فرهنگی، به محض پایان کار، آثار به دست آمده را به محل سایت موزه باز می‌گرداند.
صوفی افزود: گرمایش از کف در رمپ‌های موجود در محل سایت موزه انجام می‌شود که در فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: نمونه خاص درخت چند ساله برای میدان امام (ره) در نظر گرفته شده که کاشته خواهد شد.
شهردار همدان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای پوشش، دیواره‌چینی و آسفالت بلوار قدر هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این طرح با تلاش شهرداری منطقه سه همدان در حال اجراست و در تلاش هستیم که یک محور ترافیکی در این منطقه ایجاد و منطقه خضر از بن‌بست ترافیکی خارج شود.
وی ادامه داد: قرارداد راه‌اندازی یک هایپراستار در کوی پردیسان همدان منعقد شده و در حال احداث است.
صوفی همچنین تصریح کرد: پارک نواری ۶.۵ هکتاری در این منطقه ایجاد می‌شود که پس از پارک مردم دومین پارک منطقه‌ای شهر همدان است.
شهردار همدان در ادامه یادآور شد: سال قبل ۲.۵ میلیارد تومان و امسال چهار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد.
صوفی افزود: تا کنون نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان هزینه شده که عملیات اجرایی آن از آبان ماه سال ۹۹ آغاز شده است.
وی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری همدان و خانه مطبوعات استان منعقد شد، فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه در پارک پرواز راه‌اندازی شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن