Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم هشت شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز

هشت شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز

استاندار همدان از شیوع بالای ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: ۸ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در ستاد مشترک ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، ویدئو کنفرانسی با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: ۸ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.
او افزود: هم اکنون شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ، اسدآباد، تویسرکان، بهار و رزن در وضعیت قرمز و فامنین در وضعیت نارنجی قرار دارند.
سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه شاخص سرایت پذیری بیماری کرونا در این استان به ۱.۱۲ رسیده است افزود: از مردم می‌خواهیم تا برای مهار موج پنجم کرونا از عادی انگاری کرونا جلوگیری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم گفت: بررسی علل طغیان ویروس کرونا در استان همدان نشان می‌دهد که ۳۲ درصد عامل ابتلا "شرکت در اجتماعات" و ۶۸ درصد تماس‌های درون خانگی است.
رشید حیدری مقدم با بیان اینکه بهترین و تنها راه مهار ویروس کرونا تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، گفت: این در حالی است میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی مناطق به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.
او با تاکید بر اینکه باید آمار ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش داد، گفت: افزایش کادر پزشکی و پرستاری راهکار اصلی برای مهار ویروس کرونا نیست./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن