Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کمبود روحانی در مناطق مناطق محروم و حاشیه شهری

نماینده مردم ملایر در مجلس:
کمبود روحانی در مناطق مناطق محروم و حاشیه شهری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به تشریح جلسه این کمیسیون پرداخت و گفت: در این جلسه نمایندگان کمیسیون فرهنگی برای عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم انتخاب شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه از رای‌گیری برای  معرفی نماینده کمیسیون فرهنگی برای  عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونین و نمایندگان مجامع وابسته به این سازمان در کمیسیون فرهنگی خبر داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضاء کمیسیون فرهنگی طی یک رای‌گیری نمایندگان خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه انتخاب کردند که بر این اساس غلامرضا کاتب، پروانه سلحشوری و احسان قاضی‌زاده برای این منظور انتخاب شدند.

گزارشی از وضعیت 80 سینمای حوزه هنری در سراسر ایران

وی با اشاره به بخشی از توضیحات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه عملکرد سازمان متبوعش، گفت: عمده فعالیت‌های این سازمان عمومی غیردولتی در مجامع وابسته آن، برگزار می‌شود و شاید مجامع آن در برخی از مصادیق بیشتر از خود سازمان دیده ‌شوند. به‌عنوان مثال آقای مومنی به‌عنوان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که در این نشست حضور داشتند گزارشی از وضعیت 80 سینمای حوزه هنری در سراسر ایران ارائه داد.

آزادی‌خواه افزود: درخصوص تولید محتوا همچون کتاب‌های تولید شده درحوزه مقاومت و هنر مقدس انقلاب گزارشی ارائه شد، نماینده سازمان دارالقران کریم نیز به عنوان یکی دیگر از سازمان‌های وابسته به سازمان تبلیغات گزارش خوبی را در زمینه ترویج، آموزش قرآن و نحوه فعالیت موسسات قرآنی قرائت کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های قابل‌دفاع سازمان دارالقران کریم هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت‌های قرآنی است، ضمن آنکه به زودی «شورای عالی قرآن و گسترش قرآن» در استان‌ها آغاز به کار خواهند کرد.

اتخاذ مدیریت واحد برای اتحادیه‌های قرآن سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ

نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین با بیان اینکه اتحادیه‌های قرآن سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت یک مدیریت واحد قرار خواهند گرفت، افزود: این مطالبه‌ای است که مردم برای جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه مسائل فرهنگی داشتند و به نظر می‌رسد می‌تواند اقدام اثرگذاری نیز باشد.

آزادی خواه همچنین افزود: در حوزه انتشارات نیز مسئولان انتشارات امیرکبیر گزارشی ارائه دادند و معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گزارشی را در زمینه استقرار روحانی و سازماندهی هیات‌های مذهبی و... قرائت کرد 

کمبود روحانی در مناطق مناطق محروم و حاشیه شهری

وی با بیان اینکه اعضاء کمیسیون نیز انتقادها و پیشنهاداتی در این حوزه‌ها داشتند به برخی از مطالب مطروحه از سوی نمایندگان اشاره کرد و گفت: کمبود روحانی و مبلغ دینی مخصوصا در مناطق مناطق محروم، حاشیه شهری و روستاها از جمله موضوعاتی  بود که اعضاء نسبت به آن اتفاق نظر داستند که رئیس سازمان تبلیغات نیز این نقصان را پذیرفت و قرار شد؛ با حمایت کمیسیون فرهنگی این موضوع به مرور حل شود و قول دادند  تا افق 1404، روستاهای بالای100خانوار واجد روحانی شوند.

آزادی خواه ادامه داد: در حوزه کانون‌های فرهنگی و تبلیغی نیز قرار شد قرارگاه‌هایی را در قالب فرهنگی و تبلیغی با حضور جوانان مستعد شکل دهند.

فعالیت موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان قابل‌تامل است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: همچنین موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با هدف فعالیت در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان تبلیغات اسلامی نیز به‌عنوان یک بستر مناسب برای تولید محتوا در فضای مجازی از سال 80 تاکنون فعالیت قابل‌توجه‌ای داشته است و نمایندگان مجلس مسئولان این موسسه را به فعالیت بیشتر در فضای مجازی تشویق و ترغیب کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن