Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تشییع آیت الله هاشمی نماد وحدت بود/شعار عده‌ای محدود در جمعیت میلیونی نقشی نداشت/نگذاریم مارهای زخم‌خورده کاری از پیش ببرند

عضو مجلس خبرگان رهبری:
تشییع آیت الله هاشمی نماد وحدت بود/شعار عده‌ای محدود در جمعیت میلیونی نقشی نداشت/نگذاریم مارهای زخم‌خورده کاری از پیش ببرند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ما نشان دادند که وفات آیت الله هاشمی مظهر وحدت، عظمت و شکوه بوده است حالا ممکن است که تعداد محدودی شعارهایی داده باشند اما در جمیعت چند میلیونی این افراد نمی‌توانند نقشی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه همدان همواره در سنگر انقلاب و شهادت بوده است، اظهار داشت: امروز  شاهد برگزاری مراسم ارتحال جانسوز یکی از شخصیت های برجسته نظام اسلامی، یار دیرین رهبری و خدمتگزار مردم و اهل بیت، جبهه شهادت و عرصه قانون گذاری، مجلس، خبرگان و تشخیص هستیم که رحلت ایشان را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، علما، مردم و بازماندگان تسلیت می گوییم.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی مؤمن فقیهی از دنیا می رود شکستی ایجاد می شود که قابل جبران نخواهد بود؛ این دغدغه برای همه ما وجود دارد و امید می رود که سرداران فداکار دیگری علم و پرچم او را در راستای ولایت و امامت در پیش بگیرند.

دری نجف آبادی گفت: برای حفظ آرمان های رهبری و شهدا، تمام علما پرچم انقلاب را تا قدس شریف بدون سستی و تنبلی پیش ببرند و خاورمیانه اسلامی را به جای خاورمیانه آمریکایی و صهیونیستی که حاصل نقشه های شیطانی استکبار است، ایجاد کرده و به خاورمیانه محمدی، علوی و حسینی تبدیل کنند.

نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه جوانان غیرتمند بدون اینکه بترسند باید پیش بروند، یادآور شد: همواره سرداران بزرگی برای خدمت و مجاهدت سر به تسلیم خداوند فرود آوردند و خداوند برای از دست رفتن شاگرد، سردار و سرباز خود شاگرد، سردار و سرباز دیگری را جایگیزین می کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت جانسوز امام خمینی(ره) مجلس خبرگان رهبری بدون دغدغه و با رأی قاطع پس از حذف شورایی بودن انتخاب رهبر، مقام معظم رهبری را برای هدایت کشتی انقلاب انتخاب کردند که ایشان در برابر طوفان های داخلی و بین المللی، کشتی انقلاب را پیش می برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید خود را در مسیر رحمت حق قرار دهیم، اظهار داشت: نباید با رفتارهای غلط زمینه لطف و فیض خداوند را از بین برد و از رحمت پروردگار محروم شد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه باید شایستگی لازم را داشته باشیم که در مسیر رحمت خداوند قرار بگیریم، تصریح کرد: ملت ایران این آمادگی و قابلیت دارد که الطاف گران سنگ خداوند در تمام زمینه ها و سنگرها را حفظ و انقلاب با عظمت را به انقلاب مهدی موعود(عج) متصل کند.

وی افزود: اهل بیت همواره مردم را به علما ارجاع داده اند و تا ظهور امام عصر(عج) جامعه‌ی پیرو عصمت، طهارت و پیروان امام زمان(عج) نباید ارتباط خود را با صاحب نظران فقهی، اعتقادی و اسلامی قطع کنند و این پیوند با استحکام بیشتر باید ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه همواره رجال بزرگ پرچم دار نظام بوده اند، یادآور شد: مردان بزرگی از کشور و به تبع آن استان همدان در عرصه فقه تلاش کردند و شخصیت های برگزیده ای در طول تاریخ همچون ستاره ای درخشیده و نور افشانی کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز علمایی هستند که نقش آفرینی می کنند و از جمله می توان به آیت الله نوری همدانی اشاره کرد  که پرچم فقاهت، ادب و عرفان را بر دوش گرفته است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم مقابله با هوای نفس و اطاعت از پیامبر(ص)، امام زمان(عج) و قرآن و دین است، اظهار داشت: مردم مسئول و مأمورند که برای عمل به این وظایف به علما و فقها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه چراغ تشیع را روشن خواهد کرد، گفت: امام خمینی(ره) سرفصل جدیدی را برای حکومت اسلامی،  ولایت فقیه، شورای نگهبان، قانون اساسی، ارتش اسلامی، سپاه اسلامی، دانشگاه های اسلامی و عظمت اسلامی آغاز کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین تصریح کرد: امام خمینی (ره) هشیار به مسائل بودند و در تمام مسائل نظرات خود را ابراز کردند؛ ایشان از حق و حقیقت، امر به معروف و نهی از منکر دفاع کردند تا انقلابی با این شکوه و عظمت به پیروزی برسد و در نتیجه خود نیز به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا محبوب مردم شدند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری و شاگردان حضرت امام خمینی(ره) راه ایشان را ادامه می دهند و هریک در سنگری و در هر منطقه ای یاد امام(ره) را زنده نگه داشته اند.

دری نجف آّبادی با بیان اینکه از سال 1342 تا سال 1357 افرادی مشکلات و شکنجه هایی را تحمل کرده  وخم به ابرو نیاوردند، گفت: عشق به امام در سرلوحه کار آنها قرار داشت و آیت الله هاشمی رفسنجانی زندان را به کتابخانه تبدیل کرد و در طول سه سال در 22 دفتر 200 برگ، فهرست موضوعی قرآن را نگاشت که حاصل آن 20 جلد تفسیر راهنما و 33 جلد فرهنگ قرآن بود.

وی با بیان اینکه تفسیر موضوعی قرآن در هر کتاب به چند موضوع محدود شده است، اظهار داشت: چندین هزار موضوع کلیدی و فرعی در قرآن کریم از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی در فهرست موضوعی قرآن کریم تفسیر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار آیت الله هاشمی رفسنجانی ارزش خود را در کنار سفره علامه طباطبایی دارد، خاطرنشان کرد: آثار ایشان در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منشأ اثر و برکت  خواهد بود.

وی افزود: ارگان ها در حال حاضر کارهای جمعی انجام می دهند و امام خمینی(ره) در زمان انقلاب مردم را با کار جمعی آشنا کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از افرادی بود که جمعی کار می کرد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه اختلاف نظراتی بین فقها وجود دارد، گفت: عده ای ضد انقلاب و نفوذی دشمن هستند و حسابشان فرق می کند.

وی ادامه داد: شیعه پویایی خود را دارد اما ولی فقیه و امام می خواهد و کسی که هنوز مدرسه نرفته و می خواهد در خصوص شیعه پویا نظر بدهد، غلط می کند و از ابتدا از جرگه خارج است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین تصریح کرد: فقها با هم اختلاف نظر دارند و در تاریخ بارها چنین اختلاف نظراتی بوده است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر به معنای مقابله نیست، خاطرنشان کرد: همه مطیع و پیرو رهبری هستیم.

دری نجف آبادی در ادامه یادآور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه مجلس خبرگان رهبری در سخنان خود گفته بود که مطیع مقام معظم رهبری است و ایشان در تمام مراحل حساس همواره تابع امر رهبری بوده است.

وی با اشاره به اینکه عشق آیت الله رفسنجانی، مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز آیت الله رفسنجانی را یار و رفیق دیرینه خود عنوان کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وظایف همگان را بسیار سنگین دانست و افزود: ملت ما نشان دادند که وفات آیت الله هاشمی مظهر وحدت، عظمت و شکوه بوده است حالا ممکن است که تعداد محدودی شعارهایی داده باشند اما در جمیعت چند میلیونی این افراد نمی‌توانند نقشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه بیگانه تلاش می کنند به نفع خودشان این مسائل را بیان کنند، یادآور شد: وحدت و انسجام ملی، ادامه راه امام(ره) و قدرشناسی از سرمایه ها و الگو قرار دادن آنها از نیازهاست و باید ستون هایی را که این ساختمان را حفظ کرده اند، مورد توجه قرار داد.

دری نجف آبادی همچنین تصریح کرد: مسیری که برای ملت تعیین شد باید از سوی همه به ویژه علما حفظ شود و هوشیار باشیم تا مارهای زخم خورده ای که به دنبال فتنه و ترور هستند، نتوانند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه انقلاب و عظمت آن به سادگی به دست نیامده است، گفت: خون علما را باید قدر دانست؛ کشور در زمینه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد و می توان با همت های بلند گام های بلند برداشت که آیت الله رفسنجانی از جمله افرادی بود که با همت بلند گام بلند برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری تحولات زیادی را در بخش های مختلف ایجاد کرد، یادآور شد: اگر پتروشیمی و فولاد داریم و سدهایی با عظمت در کشور ساخته شده نتیجه تلاش هایی است که صورت گرفت و در کنار فرماندهی قوا در جنگ، این اقدامات انجام شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن