Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نگرانی بابت از دست رفتن فرصت‌های شغلی موجود/ دلیل شکست اصول‌گرایان در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری

حاجی بابایی مطرح کرد:
نگرانی بابت از دست رفتن فرصت‌های شغلی موجود/ دلیل شکست اصول‌گرایان در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاداتی که از سوی مردم صورت گرفت، مصوبه مربوط به حقوق مدیران دولتی را اصلاح کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاج بابایی نتیجه نهایی مصوبه حقوق مدیران دولتی را آن چیزی دانست که در مرحله اول مطرح شده بود و افزود: برخی ایرادات مصوبه مجلس را به سمت و سویی برد که مجبور شد برخی اصلاحات را بپذیرد.

وی با بیان اینکه اصلاحات یادشده به هیچ وجه مورد پسند بنده و امثال بنده نبوده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در پاسخ به حضور به موقع و نقد صادقانه و دلسوزانه مردم به مصوبه حقوق های نجومی، آن را اصلاح کرد که باید از مردم و مجلس تشکر کرد.

حاج بابایی، تندروی ها از سوی هر دو طرف منتقدین و برخی ها در مجلس را مورد نکوهش قرار داد و تصریح کرد: اصلاح مصوبه اخیر، یک تمرین جدی دموکراسی در کشور بود.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی دانیم دولت در اقتصاد مقاومتی چه کارهایی انجام داده است، گفت: اگر دولت کارهایی انجام داده و نتایجی را به دست اورده است، در دسترس ما نیست.

وی، نام گذاری برخی از پروژه ها به نام اقتصاد مقاومتی را مطابق با تعاریف آن ندانست و افزود: اقتصاد مقاومتی باید در قالب یک برنامه ای باشد که بر اساس آن اقتصاد با تمام توان در آن مسیر قرار بگیرد.

حاج بابایی با اشاره به برخی سرمایه گذاری هایی که به نام اقتصاد مقاومتی انجام گرفته اند، تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری دانش بنیان است و باید ببینیم در سال جاری چند کار دانش بنیان شروع کرده ایم وبه چه نتایجی دست یافته ایم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که یک گزارش روشنی از دولت نداریم، شواهد نشان می دهد دولت در اقتصاد مقاومتی پیشرفت جدی نداشته است.

وی، آمارهای اقتصادی دولت را منطبق با جیب و سفره مردم ندانست و افزود: فاصله بین درآمد و هزینه ها و بیکاری از مهم ترین دلایلی است که منجر شده تا عملکرد اقتصادی دولت در جیب مردم ملموس نباشد.

حاج بابایی با اعلام اینکه قصد زیر سوال بردن تلاش های دولت را ندارد، ادامه داد: امروز به جای ایجاد اشتغال، نگران از بین رفتن فرصت های شغلی موجود هستیم و این موضوع بسیار شفاف و روشن است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سفر هیئت های خارجی به کشور پس از برجام را که دولت از آنها با عنوان گشایش اقتصادی و سفر هیئت های اقتصادی نام می برد، با عنوان نمایش یاد کرد و اظهار داشت: باید یاد بگیریم با مردم صادق باشیم و اگر جایی موفق نشدیم به مردم بگوییم. چون مردم درک و فهم بالایی دارند.

حاج بابایی، تعدد کاندیداها را تنها یکی از دلایل شکست اصولگراها در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری دانست و تصریح کرد: ما در مناظره  و نوع گفتمان دچار مشکل شدیم و لذا باید در دوره پیش رو هر دو را در نظر بگیریم.

وی با اعلام اینکه تعدد کاندیداها باید به اندازه و معنادار باشد، گفت: باید ویژگی های دیگری مانند، قدرت گفتمان و مناظره، کارآمدی، تاثیرگذاری در جامعه، مقبولیت، پشتیبانی صنفی، عقل گرایی و گفتمان اخلاقی در کنار هم باشند تا موفقیت حاصل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن