Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس عجب زمانه ای! عده ای اصرار دارند خود را انقلابی بدانند/دولت یازدهم آسمانی نیست

وزیر ارشاد:
عجب زمانه ای! عده ای اصرار دارند خود را انقلابی بدانند/دولت یازدهم آسمانی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده ای اصرار دارند خود را انقلابی و دیگری را غیر انقلابی بدانند؛ عجب زمانه ای!

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید رضا صالحی امیری در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) فخر اهل بیت هستند، اظهار داشت: همه ما جیره خور حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم.

وی با بیان اینکه مدیران تلاش کردند تا به مردم خدمت کنند، یادآور شد: من آمده ام به استاندار و مدیران و کسانی که دل در گرو خدمت به مردم دارند، خسته نباشید بگویم.

صالحی امیری ادامه داد: اثبات کارآمدی سیاسی یکی از مهمترین نیازهای امروز نظام در سطح ملی است و این کارآمدی باید در متن و بطن اجتماعی بر اساس قضاوت مردم شکل بگیرد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه کارآمدی یعنی لبخند رضایتمندی مردم و توان دولت برای رفع چالش ها، خاطرنشان کرد: کارآمدی به معنی عزم و جزم ملی برای رفع مشکلات مردم و دلبستگی به آنها و تأمین منافع آنها در سطح ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای ثابت کردن کارآمدی خود باید کارهایی را انجام دهد، یادآور شد: دولت در سه سطح در حال تلاش به عنوان وظیفه و جهاد به عنوان حرکت گسترده برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صالحی امیری افزود: دو قلم اصلی درآمدی دولت نفت و پتروشیمی مالیات است که در سال 91 درآمد حاصل از نفت 141 میلیارد دلار بود و در سال 93 به 23 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و در سال جاری به 34 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به انبوه مطالبات مردم و منابع محدود دولت،  یادآور شد: وقتی 700 میلیارد دلار وجود دارد نمی توان نمره ای به مدیریت کارآمد داد و در شرایطی می توان به کار جهادی و مدیریتی نمره داد که با محدودیت ها روبه رو باشیم.

وزیر ارشاد با تأکید بر افتخارآفرینی در خود کفایی گندم و افزایش شاخص های کشاورزی، خاطر نشان کرد: در حوزه اشتغال، دولت سالانه 700 هزار شغل ایجاد کرد اما افراد جویای کار یک میلیون و 200 هزار نفر هستند بنابراین 500 هزار نفر همچنان جویای کار می مانند که نیاز به کار اساسی و بنیادی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: دولت به دنبال آوار برداری، زیرسازی و رفع مشکلات با استفاده از منابع داخلی و تغییر در شاخص‌های اصلی در حوزه اقتصادی بوده است.

صالحی امیری با بیان اینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی، تبلیغاتی نیست که پوستر و بنر نصب کرده و همایش برگزار کنیم، یادآور شد: کسانی که منتقدند، زمانیکه سیاست ها از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، کجا بودند و در سال همدلی و همزبانی که نفاق ایجاد شد چرا کسی اعتراض نمی کرد؟

وی ادامه داد: حالا که همه بخش های کشور وارد اقتصاد مقاومتی شده عده ای بیدار شدند و می گویند دولت چه کار کرده است؟

وزیر ارشاد با بیان اینکه در مقاله خود در خصوص گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی مواردی را مطرح کرده ام، گفت: گفتمان سازی به معنی ایجاد باور درونی نسبت به تحقق اقتصاد درون زا و برون گراست.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مفهومی بسیار تکنیکی و پیچیده است، یادآور شد: این اهانت به مقام معظم رهبری است که با بیانات ایشان برخورد شعاری شود.

صالحی امیری با تأکید بر اینکه بنر و پوستر و همایش مشکل اقتصاد مقاومتی را حل نمی کند، یادآور شد: جامعه را نمی توان از امام رضا(ع) و اهل بیت جدا کرد؛ سالانه 20 میلیون نفر  هوای حرم امام رضا(ع) را دارند و این یک گفتمان دینی جاری در جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نمی توان نوروز را از مردم گرفت، اظهار داشت: نوروز هم به گفتمان ملی تبدیل شده و در چنین فضا و گفتمان ملی و دینی آیا می توان گفتمان جهاد و شهادت و دفاع مقدس را گرفت؟

وی اضافه کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یک جهاد ملی است و تنها به استاندار و وزیر مربوط نمی شود و همه باید در مسیر گفتمان سازی حرکت کنند.

صالحی امیری با بیان اینکه به ملت پاسخ دهید شما در اقتصاد مقاومتی چه کردید؟، گفت: دولت کارنامه درخشانی در اقتصاد مقاومتی دارد و به دنبال اقدامات روزمره و اغواگرایانه نیست و رئیس جمهور تأکید دارد که باید با گام های بلند کار کرد و برنامه ها شعاری نباشد.

وزیر ارشاد با اشاره به تغییر شاخص های توسعه اقتصادی، یادآور شد: تا زمانی که شاخص ها به سفره های مردم راه باز کند، فرصت نیاز است.

وی با بیان اینکه کشور از گرانی به ثبات اقتصادی و از تورم منفی 6.8 درصد به مثبت 7.2 درصد رسید، اظهار داشت: در داخل کشور مهمترین برنامه، ثبات، آرامش و امنیت است که دولت از این منظر، پرهیز از مناقشات را در دستور کار قرار داده و آگاهانه وارد زمین بازیگرانی که تلاش بر خارج کردن دولت از خدمت به مردم دارد، نخواهد شد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه همواره به وفاق و همدلی دعوت کرده ایم و هیچ گاه از نفاق و تفرقه سخن نگفتیم، اظهار داشت: کسی که تفرقه افکنی می کند، خائن به ملت است چراکه مهمترین نیاز امید، آرامش و نشاط است و هرکه کام مردم را تلخ و آینده آنها را تاریک معرفی می کند، خائن به آرمان های آنهاست؛ اگر غیر از این است باید به کمک دولت بیاید.

وزیر ارشاد ادامه داد: بنا نبود برجام مشکلات را یک شبه حل کند و برجام  سدی را که دشمنان ایجاد کرده بودند، برداشت.

وی با بیان اینکه بنای دولت حرکت در مسیر اعتدال است، یادآور شد: اعتدال به معنی مذاکره برای تأمین منافع ملی و هموار سازی زمینه برای اشتغال مردم، سخن گفتن با زبان مردم و مواردی از این قبیل است و با سکولاریسم و ولنگاری هیچ ارتباطی ندارد.

صالحی امیری تأکید کرد: اعتدال بر مبانی دینی استوار است و در برجام تلاش شد خلع سلاح غرب نسبت به هسته ای ایران انجام شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر موفقیتی وجود دارد متوجه مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح و مردم است، خاطرنشان کرد: در برجام از سد بزرگ غرب عبور کردیم و با حفظ غرور و منافع ملی، از موانع رد شدیم و 11.3 میلیارد دلار منابع پس از برجام به کشور جذب شد.

وی افزود: شرکت نفتی فرانسوی 4.8 میلیارد دلار قرار داد با ایران منعقد کرد و نفت 975 هزار بشکه محدود به چهار کشور معین به صادرات 2.3 میلیون بشکه نفت بدون محدودیت رسید.

صالحی امیری با بیان اینکه پس از برجام 240 تن کیک زرد خریداری شد، گفت: 900 هزار تن کیک زرد جدید به عنوان خوراک سانترفیوژ کشور خریداری خواهد شد.

وزیر ارشاد با تأکید بر امنیت کشور، یادآور شد: امنیت و سلامت از مواردی است که مجهولان نمی بینند؛ امنیت امروز سخت نیست امنیت نرم است.

وی با اشاره به اینکه مردم در منطقه نا امن، احساس امنیت می کنند، اظهار داشت:چرا برخی تلاش می کنند امنیت مردم را نادیده بگیرند.

سیدرضا صالحی امیری ادامه داد: انتظار من از صدا و سیما و رسانه این است که نعمت و فرصت امنیت را برای مردم تشریح کنند.

وی با بیان اینکه اگر کشور نا امن بود نقادان و تخریب گران چه می کردند، گفت: چرا امروز قلم ها نمی نویسد و صداها خاموش است و امنیت را نادیده می گیرند؟

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه دولت یازدهم زمینی است و خود را آسمانی نمی داند، خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی هست متعلق به مردم و اگر نیست متعلق به دولت است.

وی افزود: مقدسات برای همیشه تاریخ باید برای مردم باقی بماند و هیچ کس حق ندارد از مقدسات استفاده ابزاری کند.

صالحی امیری با بیان اینکه به مرجعیت اعتقاد تام و تمام داریم اما نظر ما این است که نباید کسی از این مرجعیت برای منافع سیاسی خود استفاده کند، گفت: ما اعتقاد داریم که اقشار مختلف دارای مشکلات معیشتی هستند اما دولت به دنبال رفع مشکلات است. از مردم به دلیل کمبودها عذرخواهی می کنیم اما با تمام توان برای رفع کمبودها تلاش خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما همه زیر چتر یک رهبر و نظام زندگی می کنیم، یادآور شد: ما در یک سلسله مراتب قدرت در کشور قرار داریم و عده ای تلاش نکنند دایره رهبری را تنگ کنند و خود را وفادار و دیگری را خارج از دایره بدانند.

صالحی امیری افزود: عده ای خود را نماینده انقلاب و برتر ندانند؛ انقلابی یعنی کار کردن برای مردم و انقلابی یعنی کارگر و معلمی که تلاش می کند و کسی که برای مردم از خود عبور می کند اما عده ای اصرار دارند خود را انقلابی و دیگران را غیر انقلابی بدانند؛ عجب زمانه ای!

وی با اشاره به تلاش گسترده برای ایجاد ثبات و آرامش فرهنگی، گفت: باید فضایی ایجاد شود که مردم احساس کنند عرصه فرهنگی آرام است.

وزیر ارشاد با تأکید بر واگذاری امور فرهنگی به اصحاب فرهنگ و هنر، تصریح کرد: بیش از شش هزار و 300 موسسه فرهنگی، دو هزار و 300 موسسه قرآنی، 23 هزار کانون فرهنگی و هشت هزار روزنامه، خبرگزاری و سایت در کشور فعال هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن