Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ایران راهکار تعیین کند/به دنبال جنگ نیستیم

استاندار همدان:
هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ایران راهکار تعیین کند/به دنبال جنگ نیستیم

استاندار همدان گفت: امروز هیچ قدرتی و هیچ استکباری نمی تواند برای ایران راهکار تعیین کند و ایران به هیچ مستشار خارجی نیاز ندارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در مراسم رژه نیروی های مسلح به مناسبت روز ارتش در همدان، با بیان اینکه تشکیل حکومت ها و نظام ها بدون شک بر مبنای نیاز بشر به امنیت بوده است، اظهار داشت: از جمله نیازهای بشریت، امنیت است و تا امنیت نباشد هیچ یک از نیازها قابل دسترسی نخواهد بود و به همین دلیل است که می بینیم ایران اسلامی نه تنها با اقتدار و سربلندی از مرزها دفاع می کند بلکه دفاع از مرزهای اسلام را نیز عهده دار شده است.

وی با بیان اینکه ایران از کمک های مستشاری به اسلام دریغ نمی کند، یادآور شد: ایران اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی طالب جنگ نبوده و نخواهد بود اما رشادت های سربازان و حمایت مردم از نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی نشان داد که هیچ کشوری و استکباری هوس نگاه بدبینانه به مرزهای ایران را نخواهد داشت.

نیکبخت با اشاره به اینکه ایران دارای نیروهای مسلح اعتقادی و متدین است، اظهار داشت: ارتش ایران مسلح به مدرن ترین تجهیزات در کشور است و اگر می بینیم دنیا سر میز مذاکره می نشیند نباید شک کرد که پشتوانه مردمی و نیروهای مسلحی، استکبار را وادار به گوش دادن به حرف حق ایران کرد.

وی با بیان اینکه ایران نیاز به مستشاران خارجی ندارد، خاطرنشان  کرد: امروز هیچ قدرت استکباری نه شرقی و نه غربی نمی توانند برای ایران اسلامی راهکار تعیین کنند بلکه همه و به ویژه مظلومین منتظر حمایت ایران هستند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ارتش به جز از ولی فقیه دستور نمی گیرد، گفت: مبنای ارتش بر اعتقاد است و ارتش عقیده دارد که هیچ تجاوزی را برنتابد و معتقد است که به کار بردن سلاح های کشتار جمعی حرام است.

وی ادامه داد: ارتش مردمی است چون مردم نیروهای مسلح را فرزند خود می دانند و نیروهای مسلح چنان امنیت کشور را تأمین کردند که در شرایط بسیار نابسامان منطقه، ایران بزرگ اسلامی به دنبال اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای عمل به منشور اقتصاد مقاومتی است تا بتواند تولید و اشتغال را ارتقاء بدهد.

نیکبخت با بیان اینکه راه آهن به طور همزمان به پنج استان وارد می شود، اظهار داشت: در روزهای آینده قطار به همدان می رسد که دلیل آن وجود امنیت در کشور است.

وی افزود: اگر در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم و با افق روشن برنامه ریزی را تداوم می دهیم دستاورد نظم و امنیت حاصل شده از سوی ارتش و نیروهای مسلح است.

استاندار همدان با بیان اینکه بودجه دفاعی کشور توسط دولت یازدهم دو برابر افزایش یافت، خاطرنشان کرد: ساخت تسهیلات دفاعی در کشور به شدت افزایش یافته که بخشی از آن در ایام اخیر افتتاح شده است.

وی همچنین تصریح کرد: اگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها با امنیت برگزار شود، این موضوع تلاش نیروهای مسلح برای ایجاد امنیت در کشور را نشان می دهد.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه مردم با رأی هوشمندانه خود شرایط را ایجاد خواهند که احساس امنیت در کشور حفظ شود، خاطرنشان کرد: ما هیچ زمانی طالب جنگ نبودیم اما هیچ گاه از دفاع جانانه کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.

وی با اشاره به هم ریختگی ارتش در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: صدام دارای ارتش قوی و پشتیبانی خوبی بود اما جوهره ایرانی و ارتش و نیروهای مسلح به موقع جنگیدند و جان برایشان در دفاع از نظام و اسلام مهم نبود.

استاندار همدان همچنین خاطرنشان کرد: ارتش در جای جای ایران امنیت را ایجاد کرده تا کشور بتواند نقشه راه توسعه خود را تدارک ببیند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن