Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مشکل کشور نوشتن حقوق شهروندی نیست/700 هزار میلیارد تومان پول کجا رفت؟/رقیب دولت عملکرد چهارساله اوست

مشکل کشور نوشتن حقوق شهروندی نیست/700 هزار میلیارد تومان پول کجا رفت؟/رقیب دولت عملکرد چهارساله اوست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چهارسال فعالیت دولت یازدهم 700 هزار میلیارد تومان خلق پول شد اما کجا رفت؟

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم همداان در ابتدای سخنان خود ضمن خیر مقدم به اقشار مختلف مردمی، خاطرنشان کرد: مردم آمده اند برای امری مهم وسرنوشت ساز که سرنوشت ملت و کشور را رقم می زند، بیاندیشند و تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه  توفیق داشتم سه سال در همدان همراه با رزمندگان بودم، یادآور شد: آخرین حضور من در همدان به مناسبت شهادت شهید همدانی بود که در دفاع از حریم وطن جنگید.

وی همچنین تصریح کرد: امروز برای همه ما، کشور، منافع کشور و پیشرفت آن بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم است و سرداران رشید ما، بسیجیان و سپاهیان بسیار افتخار آفریدند و اگر امروز کسی نمی تواند به ایران چپ نگاه کند به دلیل وجود مردم متدین در صحنه است.

غصه‌داری رئیسی

رئیسی افزود: وقتی به معیشت مردم نگاه می کنیم سخت غصه دار می شویم؛ آیا این وضعیت در شأن زنان و مردان و فرزندان ایران اسلامی است؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ارده پولادین مردم تأثیر گذار در منطقه است، گفت: ذخایر و منابع در کشور ما بسیار است و طبق همه آمارها ایران دارای ثروت های عظیم مادی و نیروی انسانی متراکم است.

وی همچنین تصریح کرد: جوانان تحصیل کرده که می توانند در تمام عرصه ها نقش آفرینی کنند چرا مشغول به کار نباشد و چرا کارگاه افرادی پس از چند سال تعطیلی شود و فرزندی که نه تنها خود بیکار است باید شاهد بیکاری پدر باشد.

رئیسی افزود: فقر مطلق برای برخی وجود دارد و زندگی آنها با 45 هزار تومان یارانه می گذرد؛ کشور منابع و پول ندارد؟

وی با بیان اینکه 11 میلیون جوان آمادگی ازدواج دارند، یادآور شد: این تعداد جوان نیاز به تسهیلات دارند تا بتوانند زندگی خود را برپا کنند، سرپناه داشته باشند و شغلی در شأن و با کرامت داشته باشند.

وضعیت کشور باید چنین باشد؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرایط کشور و وضعیت با این همه منابع و امکانات باید چنین باشد؟

وی افزود: 500 هزار زوج جوان در نوبت دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی هستند اما چند نفر قانون را دور می زنند و تسهیلات می گیرند و دو نفر تسهیلات نگیرند کافی است تا مشکلات این 500 هزار نفر برطرف شود. تسهیلات باید مدیریت شود.

700 هزار تومان پول کجا رفت؟

رئیسی با بیان اینکه در این چهار سال 700 هزار میلیارد تومان خلق پول شده اما کجا رفته است، اظهار داشت: سالیانه باید یک میلیون شغل ایجاد شود و ما می توانیم چراکه اگر نصف این پول برای اشتغال به کارگرفته شود، بحران بیکاری برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: دو نگاه وجود دارد و یک نگاه آنکه تسهیلات فقط به افراد دارای ثروت داده شود و محرومین در سر سفره آنها به  نان و نوایی برسند و نگاه دیگر نیز عدالت اجتماعی است به گونه ای که تمام فرصت ها باید به طور مساوی برای مردم ایجاد شود، شاید یک جوان همدانی، ملایری، اسدآبادی و کبودرآهنگی بتواند کارافرین شود.

رئیسی با بیان اینکه شاید این جوان بتواند به سرمایه گذار کارآفرین تبدیل شود، اظهار داشت: هرکسی باید به حق خود برسد البته اعتقاد داریم باید از تولید و سرمایه گذار حمایت شود اما دریافتی دهک های پایین نیز به سه برابر افزایش یابد که با بودجه فعلی امکان پذیر است تا زندگی آنها کمی بهتر شود.

یقه‌سفیدهای فراری

وی ادامه داد: رقم فرار مالیاتی در کشور بسیار است و اگر این افراد مالیات دهند و یقه سفیدهایی که فرار می کنند و درآمد آنها ثبت نمی شود، نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند، وضعیت مشخص خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه درآمد مالیاتی باید مشخص شود، گفت: اگر موفقیت حاصل شود شفاف سازی در امور مالی انجام خواهد شد و این موارد آرمان نیست و قابل انجام شدن است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: کلنگ شهر زائر مشهد در ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سال قبل به زمین زده شد و امسال فاز اول آن برای پذیرش 600 هزار زائر آماده شده که بیشترین شغل را ایجاد می کند.

وی افزود: وقتی مشکل مسکن برطرف شود هم مردم مسکن دار می شوند هم مشکل اشتغال برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ایران سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط دارند اما درآمد از دریا دو درصد است، گفت: مشکل در کشور ضعف مدیریت است که باید برطرف شود.

فساد در ایران فراجناحی شده است

وی ادامه داد: فساد در کشور ما فراجناحی شده است و مردم دیگر ظرفیت شنیدن یک مورد دیگر از فساد در نظام بانکی را ندارند و اینکه دولت ها گردن دولت های قبل می اندازند، درست نیست و هیچ فسادی را نمی توان پذیرفت و ما هیچ خط قرمزی در مقابل فساد نخواهیم داشت.

رئیسی با بیان اینکه هر روز می گوییم دزد، دزد اما چرا مشکل حل نمی شود، گفت :یک ساختار فسادزاد در بانک ها، گمرک ها، صادارت و واردات کشور باید وجود داشته باشد و این امیدآور است.

وی افزود: دستگاه های قضایی می گویند لیست فرستادیم و دستگاه قضایی می گوید لیست به دست ما نرسیده است؛ این که نمی شود.

رئیسی با اشاره به اینکه رئیس دولت باید اولین مدعی مقابل فساد باشد، خاطرنشان کرد: روزنامه ها کار خود را انجام دهند اما رئیس دولت باید مدعی مقابله باشد چون اگر مدعی باشد دست به فساد نخواهد زد.

وی افزود: تمام دستگاه ها را نظارت و بازرسی کردیم و آسیب صنعت، معدن و نظام بانکی و راهکارهای آن مطرح شد اما اراده ای برای آسیب زدایی وجود ندارد.

مشکل کشور نوشتن حقوق شهروندی نیست

رئیسی با بیان اینکه مشکل ما نوشتن حقوق شهروندی نیست، گفت: وقت حرف تمام شده و زمان اقدام و عمل رسیده است.

وی در ادامه یادآور شد:  مردم حاشیه شهر همدان می گویند آب، برق و گاز می خواهند؛ 150 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند که اگر در روستا امکان اشتغال داشتند به شهر نمی آمدند. اینها مردمند و کرامت دارند و تمام امکانات باید برای این افراد ساماندهی شود.

رئیسی با بیان اینکه اولین اقدام در مشهد این بود که جمعیت زیادی مستأجر آستان قدس هستند، خاطرنشان کرد: زمین ها شناسایی شد تا تثبیت مالکیت آنها به ثبت برسد که بسیار مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: حاشینه نشینی کاملا قابل ساماندهی است؛ در کشور مشکل کمبود آب است یا مدیریت آن؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سد در شهر ایجاد شده اما کانال کشی صورت نگرفته است، گفت: اگر آب از این کانال ها به زمین های کشاورزی منتقل می شد، مشکلات مدیریت  می شد.

وی با بیان اینکه میزان واردات کالای چینی در کل هشت سال قبل از دولت فعلی، سالانه پنج میلیارد دلار بوده و در این چهار سال اخیر متوسط در هر سال 10 میلیارد دلار کالای چینی وارد کشور شده است، افزود: این قول را دادند که نباید کالای چینی وارد شود اما چرا اینگونه شد؟ مشکل ما کالای چینی نیست مشکل وعده هایی بود که عمل نشد.

رئیسی با بیان اینکه چرا معلمان نتوانند وام بگیرند و عده ای مبالغی را به یغما ببرند نشان از ضعف مدیریت است، یادآور شد: اگر مدیریت قوی، جهادی و انقلابی باشد گره ها گشوده خواهد شد.

وی افزود: این کشور نباید مشکلات چندانی داشته باشد و تحریم می تواند از تهدید به فرصت تبدیل شود و باید به توانایی مردم اعتماد کرد چون می توانند مشکلات مردم را برطرف کنند.

مردم چند سال باید معطل بمانند؟

رئیسی با بیان اینکه باید چند سال مردم را معطل کنیم که شرکتی مشکل ما را حل کند، اظهار داشت: نگاه مثبت به توانایی های کشور و ملت مهم است و امام (ره) جوانان را باور داشتند و هرجا به این نیروها اعتماد شد، ضرر نکردیم و آنجا که موفق بودیم مدیریت جهادی و انقلابی وجود داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چهره فقر در کشور پسندیده نیست و باید با این منابع فقر زدایی کرد.

رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زنان را در عرصه های اجتماعی ظاهر کرده است، خاطرنشان کرد: حق شهروندی آن است که جوانی برای کار نداشتن خجالت نکشد و برای انتقاد از عملکرد به مشکل برنخورد که این حقوق به اجرا نیاز دارد و با نمایش از یک نوشته که حق شهروندی اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: زنان روستایی و عشایر اهل تولید باید حمایت شوند و زمینه برای ورود محصولات این زنان به کشور فراهم شود.

حرف درمانی کافی است

رئیسی با بیان اینکه کشور مشکل قانون نویسی ندارد، تأکید کرد: مشکل مدیریت است و باید دوران حرف درمانی تمام و دوران اقدام آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دلنشین ترین شغل برای من خادمی امام رضا(ع) است، یادآور شد: من آمده ام تا گرهی از کار مردم بگشایم.

رئیسی با بیان اینکه آمده ام تا مدافعان امنیت آفرین با آرامش مأموریت خود را انجام دهند، گفت: آمده ام تا بیکار خجالت نکشد، آمده ام تا فساد اداری مردم را رنج ندهد، آمده ام تا فساد اداری وجود نداشته باشد، آمده ام تا رونق اقتصادی در رفع آسیب های اجتماعی اثر گذار باشد و مردم را بیشتر رنج ندهد.

وی همچنین تصریح کرد: دولتی که شعار خود را کار قرار داده باید تمام کابینه اش اهل کار باشد. کار کردن با تاجر بودن سازگاری ندارد.

رئیسی افزود: کسی که برای کار آمده باید کار ایجاد کند و اهل کرامت باشد و شأن هر قشری را باید رعایت کرد و هیچ ارتباطی بدون نگاه به عزت و اقتدار کشور صورت نگیرد.

رقیب دولت چهار سال عملکرد اوست

وی با بیان اینکه رقیب دولت چهار سال عملکرد خود اوست، اظهار داشت: برخی می گویند که فلانی رقیب دولت است اما باید بگویم رقیب عملکرد دولت است.

رئیسی با اشاره به اینکه با کمک مردم می توان مشکلات را برطرف کرد، یادآور شد :هریک از شما مردم یک ستاد خواهید بود و امید می رود کار به خوبی پیش برود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن