Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مجازات برخورد با قاچاقچیان خُرد بازدارنده است

پورمختار:
مجازات برخورد با قاچاقچیان خُرد بازدارنده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افزایش آمار قاچاقچیان مبتدی ارتباطی با خلا قانونی یا کاهش مجازات اعدام ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار در واکنش به اعلام آمار افزایش قاچاقچیان مبتدی از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر، گفت: قانون مبارزه با موادمخدر در خصوص قاچاق‌چیان خُرد و مبتدی نیازی به اصلاح ندارد کما اینکه در این حوزه کمبود یا خلا قانونی هم وجود ندارد، بنابراین افزایش آمار قاچاقچیان مبتدی ارتباطی با خلا قانونی یا اصلاح اخیر این قانون مبنی بر کاهش مجازات اعدام ندارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون و مجازات برخورد با قاچاقچیان خُرد بازدارنده است از این رو نباید انتظار اصلاح قانونی، در این زمینه شکل گیرد چرا که اگر قانون در مرحله برخورد و رسیدگی به درستی اجرا شود بازدارندگی کافی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقدامات در حوزه پیشگیری، مقابله با قاچاق مواد مخدر و رسیدگی در مرجع قضایی ضروری است اما اقدامات در حوزه مسائل اجتماعی و دلایل گرایش به این آسیب از اهمیت بیشتری برخوردار است که متاسفانه در این حوزه هیچ کاری صورت نگرفته و تاکنون هم هیچ دستگاهی گرایش به موادمخدر، مصرف و قاچاق را بررسی نکرده است.

پورمختار گفت: بررسی علل گرایش به موادمخدر در مدارس، دانشگاه ها و سایر سطوح اجتماعی قابل بررسی است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته، اقدامات تنها در حوزه درمان ( بخش پزشکی) دنبال شده، پیشگیری نیز به شکل سخت‌افزاری بوده کما اینکه مبارزه هم تنها سخت‌افزاری و برخوردی صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد: حوزه اجتماعی مبارزه با موادمخدر باید تقویت شود تا بتوان به طور ریشه‌ای با قاچاق و مصرف مواد مخدر مقابله کرد.

عضو کمیسیون  قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه در شرایط فعلی دستگاه‌های اجرایی موظف به مقابله با مواد مخدر، به این اقدامات توجهی ندارند در صورتی که عدم مقابله به شکل مذکور سبب افزایش قاچاق و مصرف موادمخدر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با انتقاد از مصوبه اخیر تخفیف مجازات قاچاقچیان، گفت: آمار قاچاقچیان مبتدی موادمخدر افزایش داشته است.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن