Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نماینده حق ندارد رأی خود را پنهان کند

نماینده حق ندارد رأی خود را پنهان کند

نماینده ملایر در مجلس گفت: شفافیت آراء نمایندگان در مجالس پیشین در حد حرف باقی ماند ولی قطعا در مجلس یازدهم به سرانجام خوبی خواهد رسید و باید تلاش کنیم آن را به سایر قوا و ارکان نظام هم تسری دهیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: مردم با شفافیت رأی نمایندگان به دنبال شفافیت عملکرد آنها هستند این در حالی است که شفافیت رأی یکی از مصادیق عملکرد و اقدامات نمایندگان محسوب می‌شود.
وی افزود: مردم به دنبال آن هستند که موضوع مأموریت‌های نمایندگان و سفرهای خارجی آنها و حضور و غیاب و مشارکت‌شان در رأی‌گیر‌ی‌ها و کیفیت آراء آنها را بدانند و به هیچ وجه قبول نمی‌کنند که نماینده‌ای زندگی اشرافی داشته باشد.ضمن اینکه مردم به دنبال آن هستند تا با شفاف شدن رأی و عملکرد نماینده مسائل مالی او هم روشن شود.
نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: شفافیت آراء نمایندگان در مجالس پیشین در حد حرف باقی ماند ولی قطعا در مجلس یازدهم به سرانجام خوبی خواهد رسید. ضمن اینکه نباید این شفافیت فقط مربوط به مجلس باشد بلکه باید تلاش کنیم آن را به سایر قوا و ارکان نظام هم تسری دهیم.
آزادیخواه خاطرنشان کرد: مردم حق دارند بدانند وکیلشان در مجلس چه اقدامی انجام می‌دهد و با چه طرح‌ها و لوایحی و موضوعاتی موافق بوده و یا مخالف است. ضمن اینکه نمایندگان مردم حق پنهان کردن آراء خود را ندارند و باید با آنها صادق باشیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی طرحی در مجلس مطرح می‌شود که امضاء بالایی دارد اما در روز رأی‌گیری آراء پایینی به آن می‌دهند نشان‌دهنده آن است که به شدت نیازمند شفافیت آراء در مجلس هستیم تا بدانیم کدام یک از همکاران‌مان به این موضوع رأی داده‌اند.
نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: با تصویب طرح شفافیت نمایندگان مردم در انتخاب‌های بعدی‌شان راحت‌تر خواهند بود.
آزادیخواه با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان اعلام می‌کنند که به خاطر رأی به موضوعی تحت فشار برخی مسئولین دولتی و یا غیردولتی قرار می‌گیرند گفت: نماینده مجلس فردی آزاد است و وقتی هیچگونه نقطه ضعفی ندارد نباید تحت تأثیر فشارها قرار بگیرد و عملاً او باید نفوذ‌ناپذیر باشد./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن