Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس حکومت اسلامی عاری از جمهوریت، کج راهه‌ای بیش نیست

حکومت اسلامی عاری از جمهوریت، کج راهه‌ای بیش نیست

دبیر واحد سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: حکومت اسلامی عاری از جمهوریت، صرفا اسم اسلام را به یدک می‌کشد و کج راهه ای بیش نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسین معیری پیرامون نقش ارکان نظام در اجرای قانون اساسی، اظهار کرد: بر همگان روشن است که قانون اساسی جمهوری اسلامی برای برهه زمانی حاضر کامل و بی نقص است و طبق اصل ۱۷۷ آن در صورتی که در زمانی تشخیص داده شود که مفادی از آن در مسیر تعالی حکومت اسلامی خدشه وارد می‌کند، امکان اصلاح آن وجود دارد که نشانگر پویایی و مسیر درست آن است.

معیری تصریح کرد: اگر این قانون توسط مسئولان ذیربط به درستی اجرا شود، مشکلات فراروی جامعه حل خواهد شد. مقام معظم رهبری و قوای سه گانه مسئولیت هایی در قبال این قانون دارند که می‌توان به وضع سیاست های کلی، اجرای همه جانبه آن و نظارت بر حسن اجرای آن اشاره کرد. به روشنی می‌توان دریافت که در صورت تعهد هر یک از ارکان به مسئولیت خود در این رابطه سیاستی بی نقص در جامعه حکمفرما خواهد بود البته که در این رابطه نباید از ایفای نقش ملت ایران در رابطه با اجرای صحیح قانون اساسی چشم پوشی کرد.

وی در رابطه با فرجام این انقلاب، مطرح کرد: بر کسی پوشیده نیست که سرانجام این کره خاکی با تدبیر خداوند متعال بر پیروزی جبهه حق و اسلام ناب بر پیکره نانجیب جبهه ناحق و استکبار جهانی است که ان‌شاالله در جمهوری اسلامی ایران با رفع نقایص موجود و حرکت در مسیر اصیل و صحیح آرمان های انقلاب، امام و شهدا آینده روشنی پیش روی امت اسلام و همه آزادگان جهان خواهد بود.

دبیر واحد سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان پیرامون علل عدم تحقق کامل اهداف انقلاب اسلامی، توضیح داد: متاسفانه از مشکلاتی که همه حکومت ها کم و بیش با آن در گذر زمان روبرو می‌شوند، دوری تدریجی از آرمان های حقیقی آنها است. در نظام جمهوری اسلامی ایران متاسفانه از ابتدا افرادی به قصد یا از روی ناآگاهی ضربات بدی را بر پیکره این نظام مقدس وارد کردند که از قضا برخی از آنها در بالاترین ارکان نظام در برهه های زمانی بوده اند و با کمال تأسف برخی از آنها همچنان نیز کمابیش بر سیاست های نظام اثر منفی می‌گذارند.

معیری ادامه داد: از کج راهه های موجود می‌توان به اعتماد تام برخی دولت ها به غرب یا شرق و گاهی بیرون کردن نسبی مردم نجیب ایران از راه تعیین سرنوشت خود و وارد کردن خدشه هایی بر جمهوریت و اسلامیت این نظام اشاره کرد که نیاز به توضیح بیشتری نیست و در جامعه به وضوح توسط اکثریت ملت ملموس است. در کنار اینها دشمنی ناجوانمردانه جبهه های استکباری جهان و صهیونیسم جهانی و تحریم های غیرانسانی آنها نیز در این مورد نقش زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی در کنار همراهی امت تحقق پیدا می‌کند و هیچ گونه مغایرتی با جمهوریت ندارد، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی عاری از جمهوریت صرفا اسم اسلام را به یدک می‌کشد و کج راهه ای بیش نیست.

دبیر واحد سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان دررابطه با تفاوت جمهوری اسلامی و جمهوری، گفت: نظام جمهوری صرف آرام آرام به سمت یک حکومت لیبرال دموکراتیک حرکت خواهد کرد که در هویت حقیقی آن چیزی باقی نخواهد ماند و نظامی صرفا براساس خواسته مردم چه درست و چه نادرست خواهد بود که کم کم به بیراهه های موجود در عصر حاضر کشیده خواهد شد، در صورتی که اسلامیت در کنار جمهوریت به آن معنا و مفهوم می بخشد و در صورت اجرای صحیح راه درست را نشان می دهد و به سمت کمال جامعه را سوق می‌دهد.

معیری در پاسخ به این سوال که آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد است؟ مطرح کرد: در صورت اجرای همه جانبه و صحیح دو رکن اصلی این نظام با توجه به ذات دموکراتیک و بهره گیر این نوع حکومت از آموزه های کامل و بی نقص اسلام کارآمدترین شکل حکومت خواهد بود.

وی در رابطه با موضع جمهوری اسلامی در مورد تبعیض نژادی، مطرح کرد: متاسفانه موضوع تبعیض یا به قولی نژادپرستی و در جایگاهی اسفناک‌تر نژادستیزی از مشکلات دیرباز انسان ها در قرون مختلف بوده است و در قرن ۲۰ و ۲۱ نیز این موضوع ادامه دار بود و در کشور های غربی نظیر ایالات متحده این سیاست برای تخریب گروه های اقلیتی برای اهداف غیربشردوستانه علیه آنها همچنان پابرجاست و هر روز از گوشه و کنار عالم غرب اخبار مختلفی در این زمینه شنیده می‌شود.

دبیر واحد سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از فرهنگ اسلام ناب محمدی از ابتدا عزم جدی خود را بر نابودی و مخالفت با هر گونه از اشکال این سیاست غیرانسانی نظیر آپارتاید و صهیونیسم نشان داد و همچنان نیز از هر گونه اقدام علیه این موضوع نظیر مجمع های آفریقا و سیاه پوستان حمایت می‌کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن