Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس شاکیان بیش از ۱۶ هزار پرونده در همدان از حق خود گذشتند

شاکیان بیش از ۱۶ هزار پرونده در همدان از حق خود گذشتند

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: شاکیان بیش از ۱۶ هزار پرونده در همدان از حق خود گذشتند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا عدالتخواه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان اظهار کرد: در مسئله زندانیان رویکرد اصلی ما حبس‌زدایی و حرکت به سمت بازاجتماعی کردن آنان است که در این زمینه از ظرفیت‌هایی مانند آزادی مشروط، پابند الکترونیکی و مجازات‌های جایگزین حبس بهره گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه زندان نباید تنها یک حصار برای زندانی محسوب شود، افزود: باید رویکرد ما در مواجه با زندانی اصلاحی باشد به گونه‌ای که زندان به کانون اصلاح و تربیت برای آنان تبدیل شود.

رییس کل دادگستری استان همدان افزود: در حال حاضر با بهره‌مندی از طرح‌هایی همچون "حبل المتین" زندان‌های استان تبدیل به کانون‌های قرآنی شده‌اند و اگر قرار است زندان از ارفاق قانونی استفاده کند لازمه آن شرکت در دوره‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: کار تربیتی ما بهره‌گیری از آموزه های قرآنی و تبیین مفاهیم و معانی قرآنی برای زندانیان است تا دل و جانشان با آیات نوربخش الهی آمیخته و برای ورود به اجتماع آماده شوند.

عدالتخواه عنوان کرد: از دیگر طرح‌های اجرایی در سطح زندان، طرح کمیته معتذرین است، طرحی که ماهیت آن بر مبنای عدالت ترمیمی معنوی شکل گرفته و تاکنون بیش از ۸۰ درصد زندانیان حاضر به عذرخواهی از شاکیان خود شده اند. 

وی با اشاره به اجرای طرح معتذرین در سطح دادگاه‌ها نیز افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در سطح دادگاه‌ها، ۱۶ هزار و ۶۲۳ نفر حاضر به عذرخواهی شدند و در نهایت با گذشت شاکیان، پرونده آنان ختم به مصالحه شد.

رئیس کل دادگستری همدان اعلام کرد: در مجموع این فعالیت‌ها، بیش از ۹۲ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و بیش از ۴۹ میلیارد تومان از نظر جنبه عمومی جرم از طرف شاکیان بخشیده شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن