Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس امروز شاهد تولد فلسطین جدید بر پایه عظمت و قدرت هستیم/ داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است

امروز شاهد تولد فلسطین جدید بر پایه عظمت و قدرت هستیم/ داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که امروز شاهد تولد فلسطین جدید بر پایه عظمت و قدرت هستیم که ترس و وحشت را به درون خانه صهیونیست‌های فراری داده‌اند، اعلام کرد: اینک داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار حسین سلامی، شامگاه یکشنبه ۱۶ مهر در آیین افتتاحیه دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان در سالن شهید سلیمانی شهر همدان، با اشاره به امت اسلام و شهیدان خونین‌بال جبهه مقاومت اسلامی فلسطین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیف بسیار جامع، دل‌انگیز و احساس‌برانگیزی از شخصیت‌های‌های جامعه همدان و خصوصیت‌های متعالی و برجسته مردمان این سرزمین و ستارگان درخشان سپهر افتخارات استان همدان داشتند و فرمودند، هر جامعه و قومی به‌واسطه انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های بافضلیت و عناصر برجسته او شناخته و توصیف می‌شود. عالمان بزرگ، اندیشمندان، حکمای عالیقدر، مجاهدان راه خدا، ادیبان، فضلا، مجتهدان، فقها و شهیدان هر سرزمین گویای رفعت شخصیت و تراز منزلت آن دیار هستند.

وی افزود: به فضل الهی استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه و افتخارات بزرگ چه در عرصه فقاهت عالمان تاریخ‌ساز، فرهنگ تشیع‌منطق و چه در عرصه منطق دانش حکمت است و همدان یکی از بیرق‌داران بزرگ تمدن اسلام و ایران است. چهره‌هایی که همدان به واسطه آنها معرفی می‌شود واقعا درخشان‌اند؛ از شهیدان والامقام روحانی شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی که روزگاری امام جمعه همدان بود و شهید اندیشمند و فیلسوف برجسته آیت‌الله مفتح که از شهدای وحدت حوزه و دانشگاه است تا شهدای پرفروغ دوران دفاع مقدس به‌ طوری‌که ۸۰۰۰ ستاره پر از روشنایی و نور در آسمان افتخارات این سرزمین تا ابد می‌درخشند.

سلامی ادامه داد: در قافله‌سالاری کاروان شهیدان این سرزمین نام‌های جاودانه‌ای را می‌بینیم؛ سردار شهید حسین همدانی که تمام طول عمر خود از دوران جوانی تا لحظه‌ای که خدا را ملاقات کرد، از میدان جهاد فاصله نگرفت و لباس جهاد را که لباس عزت مسلمانان است، به طور مستمر پوشیده داشت، میدان جهاد او به دفاع مقدس ختم نمی‌شد و هر صحنه‌ای که نیاز بود این انسان وارسته و صاحب تقوای الهی و مردمی و سردار نام‌آور حضور پیدا کند و بدون وقفه حرکت می‌کرد.

وی بیان کرد: آخرین لحظه‌ای که او را دیدم، یک روز دوشنبه بود، در محضر او جلسه‌ای داشتیم، سردار بزرگ و نام‌آور سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی وارد اتاق شد و از سردار همدانی خواست در دفاع از حرم به جبهه سوریه اعزام شود و این نخستین‌بار نبود که او در آن سرزمین از حریم اهل‌بیت(ع) و نوامیس و حیثیت مسلمین دفاع می‌کرد و این آخرین ملاقات بود و در فاصله کوتاهی از آن هجرت آسمانی پر کشید و به عرش اعلی سفر کرد و در جوار سایر شهیدان به لقاءالهی پیوست، این یک سردار همدانی بود و او را به نام همدانی می‌شناختیم، متقیان نام دیگر او بود و به زیور تقوا و همنام زیبای همدان، حسین همدانی را می‌شناختیم.

سلامی خاطرنشان کرد: شهید بزرگ دیگری از این خاک پر کشید، فرمانده بزرگ و خستگی‌ناپذیر که در همه جبهه‌ها حضور پیدا می‌کرد و در جست‌وجوی شهادت بود، سردار شهید سعید قهاری‌سعید بود، او یک فرمانده قوی، باتدبیر، شجاع، بااراده، مصمم، شاداب و همیشه مهیای رزم بود که او هم سرانجام در لباس جهاد در غرب کشور برای دفاع از امنیت این سرزمین شهادت را برگزید. در حقیقت شهدا گلچینی از سوی خداوند هستند به طوری‌که خداوند زیباترین جلوه‌های معرفت، ادب و هنر جهاد را در روح این مردان می‌بیند و در جوار رحمت خود بی‌واسطه جای می‌دهد.

وی مطرح کرد: شهید سلگی هم عارف نام‌آور و مجاهدی بود که او را در پنج ضلعی کربلای ۵ دیدم، آرامش، شکوه صبر و خستگی‌ناپذیری، معرفت، ادب، عرفان و وارستگی از خصوصیات برجسته او بود و در سال‌های اخیر بسیار مورد لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. شهید احمدی‌روشن، خوش‌لفظ، شهید شهبازی و ... از دیگر شهدای استان هستند که شهید شهبازی را اصفهانی‌ها بیشتر می‌شناسند.

فرمانده سپاه تصریح کرد: یکی از شهدای زنده که در میان شما چهره‌ای آسمانی دارد و جانبازی که فصل مشترک این دنیا و بهشت بوده و متعلق به این دیار است، سردار سپاه اسلام جانباز حاج علی فضلی است و دیگری سردار شادمانی و فرماندهان لشگر انصارالحسین(ع) هستند که واقعا اینها انصارالحسین بودند و آن ماجراهایی که در سه‌راه شهادت شبیه‌سازی ‌کردند یعنی بارش باران گلوله‌ها و رشادت جوانان را در پنج‌ضلعی، جاده فاو و ام‌القصر دیدم.

وی اضافه کرد: هرچه از شکوه این سرزمین بگوییم کم گفته‌ایم، از مردمان خوب این دیار،  انسان‌های مؤمن، فداکار، وفادار، ولایی و همراه انقلاب، ۸۰۰۰ شهید به نسبت جمعیت استان عدد بالایی است و این افتخار برانگیز است. همه ما این را می‌دانیم شهادت یک حقیقت عظیم و زنده است که حتی زمان به عنوان قهرمان فراموشی هم نمی‌تواند غبار کهنگی بر سیمای شهادت بنشاند و شهید هرگز قدیمی نمی‌شود و در بطن زمان زنده و جاری است.

سلامی با اشاره به این‌که زمان واقعیت‌های بزرگی را در خود پنهان کرده و با گذر زمان از یادها رفته است و بسیاری از انسان‌های بزرگ با عبور تاریخ از یادها و خاطره‌ها محو شده‌اند اما شهادت دارای این ویژگی است که یک زندگی جاوید و حیات دائمی است، یادآور شد: شهید هرگز با گذشت زمان از یادها نخواهد رفت به‌طوری‌که از ۱۴۰۰ سال پیش تا امروز با عاشورا زندگی می‌کنیم و نه آن صحنه از یادها می‌رود و نه قهرمانان آن. دفاع مقدس و سایر حماسه‌هایی که به شهادت منجر می‌شود نیز همین‌گونه است. در واقع شهدا زنده هستند و این تنها خصوصیت شهادت نیست، آن چیزی ک ما را در صحنه‌های سخت از بحران‌ها، ذلت‌ها و اسارت‌ها نجات داد، شهادت بود.

وی اظهار کرد: جنگ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نمایی بود از دست به دست هم دادن قدرت‌های شیطانی جهان و امپراطوری‌های بی‌بدیل تاریخ بشر به طوری‌که همه جمع شده و متحد بودند در برابر یک ملت تنها و تازه به استقلال رسیده، اگر از نظر نظامی مقایسه کنیم جبهه دشمن بیش از حد قوی‌تر از ما بود، در سلاح، تجهیزات، سازماندهی، قدرت ارتش، مهندسی، شیمیایی، اقتصاد و همه قدرت‌های اقتصادی منطقه از او حمایت می‌کردند. در برتری سیاسی واقعا جبهه دشمن تمام ابزار سیاسی جهان را در اختیار داشت، تمام ابزار رسانه و اطلاعات، ماهواره‌ها، نهادهای سیاسی و بین‌المللی در اختیار دشمن بود.

سلامی افزود: همه چیز نابرابر بود و ما در قسمت ضعیف‌تر ایستاده بوده و پیروز شدیم، نمی‌توان تصور کرد که دشمن در فاصله بالایی از قدرت قرار داشته باشد اما شکست بخورد و ما ملت پیروز شویم. کجای این معادله ما را به توفیق رسانده است؟ این امر تنها شهادت و جنگ با قلب مردان باایمان پیش می‌رود، در هر جنگی با هر قدرتی وقتی مردانی با قلب‌های قوی و مطمئن با گام‌های ثابت، اراده‌ای آهنین پا به میدان می‌گذارند، هیچ سلاحی قادر به غلبه به آنها نیست و این منطق قرآن ماست و اصلالت را به ایمان می‌دهد و این تجربه ۴۴ ساله ما در انواع جنگ‌هاست‌.

وی در ادامه گفت: شکوه صبر شهیدان ما را به پیروزی رساند به طوری‌که شهادت فوز عظیم است، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "مظهر قدرت ایران شهدا و قدرت ایران شهادت است" و این بدان معنا نیست که سلاح نداریم بلکه ما مدرن‌ترین تجهیزات را داریم اما می‌دانیم چیزی که ما را به پیروزی می‌رساند، شهادت و روحیه شهادت‌طلبی، غیرت دینی، ایمان علوی و حسینی و عاشوراست.

سلامی تصریح کرد: ما در جاده عاشورا موفق می‌شویم همانطور که شهید سلیمانی فرمود "ما ملت شهادت و امام حسینیم"، امام حسین(ع) تجسم و تجلی شهادت است و نام او، راه او، خون‌های زمین ریخته در کنار او، ما را در تمام صحنه‌ها پیروز می‌کند و این را تمام وقایع این چند دهه نشان می‌دهد به طوری‌که رزمندگان ما از میدان مین با ایمان عبور کردند، از سیم‌های خاردار، کمینگاه‌ها، خطوط مستحکم لایه‌بندی شده، اروند، رمل‌ها، کوه‌ها و زیر باران آتش جوانان این سرزمین با قدرت ایمان و با روحیه شهادت پیش رفتند.

وی در ادامه تأکید کرد: در صحنه فلسطین همان ایمان اسلام و قرآن را می‌بینیم به طوری‌که فلسطینیان محاصره شده در باریکه غزه که از چهار طرف سال‌هاست در محاصره صهیونیست‌ها هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند عبوری از مرزها داشته باشد، امروز شاهد تولد جدیدشان بر پایه عظمت و قدرت هستیم که ترس و وحشت را به درون خانه صهیونیست‌های فراری داده‌اند. فلسطین قهرمانی است که بدون هیچ مقاومتی از طرف سربازان صهیونیستی آنها را اسیر و از حقوق از دست رفته خود با شرافت دفاع می‌کند و یک اسرائیل جدید و موجودی ضعیف و ذلیل که نمی‌تواد رجز بخواند، همان که هر وقت می‌خواست خانه فلسطینی را شبانه بر سرشان خراب می‌کرد و اسیر می‌گرفت، اینک داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است و این نمایی از پایان قتل، تجاوز و اشغال سرزمین است و هیچ‌کس نمی‌تواند به داد صهیونیست‌ها برسد و قبل از اینکه آمریکایی‌ها برسند داستان تمام شده است.

سلامی تأکید کرد: واقعا صهیونیست خانه عنکبوت و فلسطین قدرتمند، باشرافت، پیروز و سربلند است که می‌تواند از درون خود قدرت بسازد. بنابراین آمریکا تکیه‌گاه سست و اسرائیل از آن سست‌تر است و آنهایی که می‌خواهند روی اسب بازنده شرط‌بندی کنند، امروز این واقعیت را ببینند که نمی‌توان به تکیه‌گاه سست تکیه کرد. تکیه مقاومت خداست و فلسطینی‌ها از محاصره، قدرت ساختند به طوری‌که شگفت‌انگیزانه و معجزه‌آساتر این‌که در اوج محاصره قدرتی ساختند که می‌تواند اسرائیل متکی به آمریکا را این‌گونه ذلیل کند و شهادت رمز پیروزی مسلمانان بوده و این حقیقت عظیم تمام‌کننده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن