Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس پیمانکار پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان را متوقف کرد

پیمانکار پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان را متوقف کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ایستگاه راه‌آهن همدان به دلیل تخصیص پیدا نکردن اعتبار متوقف شده و پیمانکار پروژه را رها کرده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به پروژه ریلی تهران _ همدان _ سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ایستگاه سنندج در حال آماده‌سازی و خط ریلی سنندج نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: این در حالی است که ایستگاه راه‌آهن همدان به دلیل تخصیص پیدا نکردن اعتبار متوقف شده و پیمانکار پروژه را رها کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یادآور شد: اعتبار این پروژه از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به مبلغ یکصد میلیارد تومان است که با عدم تخصیص به موقع متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی در این باره با وزیر راه و شهرسازی انجام شده و دستورات لازم برای اختصاص اعتبار سفر داده شده اما هنوز این مهم انجام نگرفته است.

فلاحی با اشاره به اینکه با این شرایط احتمالا ایستگاه سنندج پیش از ایستگاه همدان تکمیل خواهد شد اضافه کرد: در مورد احداث ایستگاه فامنین، چهاربانده شدن جاده دسترسی به راه‌آهن همدان و کنارگذر غربی دستور وزیر داده شده ولی تاکنون بخش اجرایی که اعتبارات سفر را در دسترس دارند همکاری نکردند.

وی تاکید کرد: البته در کنار این پروژه‌ها خط ریل سریع‌السیر نیز در حال پیگیری است و تا دو ماه آینده تفاهمنامه‌ای منعقد می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مشکل توسعه همدان، اشتغالزایی و توسعه ریلی با این پروژه میسر می‌شود گفت: اعتبارات این پروژه به واسطه سرمایه‌گذار پیگیری می‌شود./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن