Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی رگبار و رعد و برق پدیده غالب جوی همدان

رگبار و رعد و برق پدیده غالب جوی همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: رگبار موقت باران به همراه احتمال رعد و برق پدیده غالب جوی امروز همدان در ساعات بعدازظهر و شب روز جاری است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری شکیب اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز رگبار موقت باران با احتمال رعد و برق در برخی از نقاط استان و در ساعاتی از بعدازظهر امروز و اوایل امشب وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از فردا تا اواسط هفته آینده آسمان استان عمدتا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در ساعات بعدازظهر فردا نیز افزایش ابر و وزش موقت باد احتمال می رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: از نظر تغییرات دمایی برای صبح فردا چهارشنبه و پنجشنبه کاهش ۲ تا چهار درجه ای دمای کمینه هوا پیش بینی می شود که در برخی از نقاط استان به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

باقری شکیب اظهار کرد: طی شب گذشته شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط استان بودیم که بیشترین بارش از ایستگاه باران سنجی قایش رزن و چهاردولی اسدآباد به میزان ۲۴ میلیمتر گزارش شده است و در شهر همدان نیز هشت میلیمتر بارش ثبت شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین و بهار با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل تپه با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۵ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن