Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فعالیت 51 پایگاه اورژانس و 85 آمبولانس در همدان

فعالیت 51 پایگاه اورژانس و 85 آمبولانس در همدان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پوشش خدمات امدادی در شهرها و جاده‌های استان با 350 نیروی عملیاتی ورزیده حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حبیب معصومی به مناسبت چهل و دومین سالگرد تأسیس اورژانس 115 کشور اظهار کرد: فعالیت اورژانس همدان با استخدام 30 نفر در ابتدای سال 1357 و گذراندن دوره آموزشی 6 ماهه در اورژانس تهران آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل کار بخشی از مرکز آموزشی درمانی اکباتان در اختیار اورژانس 115 قرار گرفت، گفت: بعد از مدتی  این مرکز به قسمتی از مرکز بهداشت منتقل شد و با راه‌اندازی اولین پایگاه اورژانس در خیابان پاستور همدان فعالیت اورژانس در استان آغاز شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه یادآور شد: پایگاه مرکزی همدان در سال 57، پایگاه مرکزی نهاوند در سال 61 ، پایگاه مرکزی ملایر در سال 72، پایگاه مرکزی تویسرکان و نخستین پایگاه جاده‌ای همدان  در سال 74، پایگاه مرکزی کبودراهنگ و اسدآباد در سال 77 ، پایگاه مرکزی شهرستان بهار در سال 79 و پایگاه مرکزی رزن در سال 80 راه‌اندازی شد.

وی افزود: این روند تا پایان سال 84 ادامه یافت تا پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان با20 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر، 120  نفر نیروی عملیاتی و 3 نفر کارمند در ستاد استان و شهرستان همدان به 16 پایگاه رسید.

معصومی گفت: از ابتدای سال 84 با تشکیل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی که از ادغام اورژانس 115 و ستاد هدایت، اطلاع‌رسانی و رسیدگی به امور درمان دانشگاه ایجاد شده بود فعالیت این مرکز وارد مرحله جدیدی شد.

وی اضافه کرد: در شهریورماه 86 مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی توسط مقام وزارت بهداشت و استاندار وقت در محل جدید با فضای فیزیکی به وسعت 800 متر مربع شامل واحد‌های امور اداری، روابط‌عمومی، امور مالی، انبار و تدارکات، بایگانی و دبیرخانه، کارشناسان آموزش و پژوهش، آمار و رایانه، مقابله با بحران، تجهیزات پزشکی ، امور آمبولانس های خصوصی ، رسیدگی به شکایات و ... افتتاح شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه اظهار کرد: این مرکز در حال حاضر دارای 51 پایگاه در سطح استان بوده که این پایگاه‌ها پوشش خدمات امدادی خود را در شهرها و جاده‌های استان با 350 نیروی عملیاتی ورزیده حرفه‌ای و با در اختیار داشتن  85 دستگاه آمبولانس بنز 314 و 315 تویوتا هیس و کمک دار، اتوبوس اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانس،  بالگرد بل دو موتوره با قابلیت پرواز در شب و ارتباط بیسیم فراگیر در سطح استان از طریق تلفن نام آشنای 115 به صورت 24 ساعته در تمام طول سال ارائه می‌کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن