Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 53 هزار همدانی بیکارند/ همدان چهارمین استان سالخورده کشور

53 هزار همدانی بیکارند/ همدان چهارمین استان سالخورده کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: جمعیت بیکار استان 53 هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید احمد توصیفیان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۲۲ نفر از جمعیت استان بالای ده سال هستند، اظهار داشت: جمعیت بیکار استان ۵۳ هزار نفر است و همدان سومین استان در کاهش نرخ بیکاری است.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد از شاغلان در بخش صنعت، ۲۷ درصد در بخش کشاورزی و ۴۵ درصد در بخش خدمات کار می کنند، یادآور شد: ۳۳۱ بنگاه بزرگ، متوسط و خرد در استان فعالیت می کنند که بنگاه های بزرگ ۱۴ هزار اشتغال ایجاد کرده است.

توصیفیان همچنین تصریح کرد: ۴۳۷ هزار نفر در بنگاه های خرد مشغول به فعالیت هستند و ۵۲ هزار نفر نیز شاغلین در دستگاه ها هستند.

وی ادامه داد: همدان رتبه چهارم سالخوردگی و رتبه ۲۳ جوانی کشور را دارد.

توصیفیان با بیان اینکه برنامه ای در کل کشور برای اشتغال تعریف شده است، گفت: ۹۷۰ هزار اشتغال در رسته های اقتصادی، مداخلات سیاستی و کسب و کار حمایتی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: تقسیم کار در استان برای اشتغالزایی ایجاد و ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل به تفکیک دستگاه ها و شهرستان ها پیش بینی شده که  از این میزان هفت هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۴۰ درصد از اشتغال مورد نیاز ایجاد شده است، یادآور شد: ۱۸۱ بنگاه در استان برای اجرای طرح کارورزی ثبت نام کرده و یک هزار و ۸۱۷ نفر کارورز در بنگاه ها مشغول به فعالیت شدند.

توصیفیان با بیان اینکه ده رسته مزیت دار استان شناسایی شده است، اظهار داشت: بخش زیادی از این رسته ها به گردشگری اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی و ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در استان تخصیص یافته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن