Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی لاین‌های رفت و برگشت در برخی از مسیرهای استان همدان جدا شود

لاین‌های رفت و برگشت در برخی از مسیرهای استان همدان جدا شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر لزوم جدا سازی لاین های رفت و برگشت در برخی از مسیرهای استان تأکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم اظهار داشت: ایجاد محورهای مواصلاتی استاندارد و ایمن علاوه بر اهمیتی که در کاهش وقوع تصادفات و حفظ جان افراد دارد یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می شوند.

وی افزود: با تهیه و نصب 1772 متر نیوجرسی و شستشوی 166 متر  از نیوجرسی هایی که قبلا نصب شده بود  و تعمیر 2هزار و 609 شاخه  گاردریل و نصب سایر علائم ایمنی سعی بر کمک بیشتر به رانندگان و کاهش خطرات جاده ای شده است .

پرورشی خرم با اشاره به اینکه شانۀ راه ها، محلی برای توقف اضطراری خودروها و معبری برای گذر اضطراری به منظور پرهیز از یک حادثه است، گفت: تسطیح و رگلاژ یک هزار و 185 کیلومتر از  شانه راه ها فضای راحتی را برای برخورداری رانندگان ایجاد کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه با اشاره به اینکه حفظ حریم راه معیار و ملاک توسعه صنعتی است، ابراز داشت: توسعه راه ها نماد "توسعه ملی" و مباحث مربوط به حریم و آزادبودن نیز  از مهمترین زیرساخت های توسعه راه قلمداد می شود.

پرورشی خرم تصریح کرد:  استان همدان به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود ، نزدیکی به مرکز و داشتن روستاهای متعدد همواره استانی مهم تلقی شده است و در سال های اخیر نیز بیشتر راه های این استان از دوخطه به چهارخطه تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ایمنی و رسیدگی به حریم راه های استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون  1100 مورد از پرونده های مربوط به مسائل حریم اعم از شناسایی, توقف، تخریب و صدور مجوز  رسیدگی و یک هزار و 185 کیلومتر از حریم راه های استان نیز آزاد سازی شده است

این مسئول یادآور شد: علاوه بر پاکسازی حریم راه ها، به منظور ایمن سازی جاده ها یک هزار و 821 عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورها نصب و بیش از 3 هزار و 159 عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.

وی به اهمیت و نقش به سزای  تابلوهای اطلاعاتی در افزایش آگاهی رانندگان اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج  ماهه سال جاری تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی در سطح راه های حوزه استحفاظی استان به میزان 4680 متر مربع و تعمیر و نصب تابلوهای اطلاعاتی به مقدار 148 متر مربع در سطح راه های حوزه استحفاظی استان انجام شده است.

معاون راهداری این اداره کل اظهار داشت: خط کشی میزان ایمنی و دید در شب رانندگان را تا حد زیادی افزایش می دهد و موجب هدایت آنها در مسیر خود می شود، به همین منظور خط کشی راه های آسفالته نیز به طول 614.6 کیلومتر انجام شده است.

پرورشی خرم با اشاره به توسعه و نگهداری از سیستم های پیام متغیر در سطح راههای حوزه استحفاظی استان یادآور شد: تعداد 20 دستگاه تابلوی پیام متغیر به منظور توجه رانندگان به موارد خاص در جاده نصب و نیز  سرویس و نگهداری ۷۳۶ دستگاه چراغ های چشمک زن و سیستم های روشنایی حوزه استحفاظی در ۱۱۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی انجام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن