Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کرونا ۹۸۹۸ نفر را در بیمارستان‌های همدان بستری کرد

کرونا ۹۸۹۸ نفر را در بیمارستان‌های همدان بستری کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: در ایام شیوع کرونا، ۹ هزار و ۸۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار "همدان‌نیوز"، رشید حیدری مقدم در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ما به دنبال تعالی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستیم، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دادیم و هیچ گونه کم فروشی در ارائه خدمات اتفاق نیفتاد.
وی با بیان اینکه همدان در ایام شیوع کرونا، هشت ماه وضعیت قرمز را تجربه نکرد، یادآور شد: در پیک اول تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به ۴۰۰ نفر رسید و در پیک دوم به ۶۰۰ نفر و در پیک سوم به یک هزار و ۲۰۰ نفر نزدیک و بیماری، مرگ‌زاتر شد.
وی افزود: در پیک اول روزانه چهار نفر، پیک دوم روزانه هشت نفر و در پیک سوم روزانه به طور میانگین ۱۵ نفر در استان همدان جان خود را از دست دادند.
حیدری مقدم با بیان اینکه هیچ بیماری پشت درب بیمارستان ها نماند و خدمات درمانی به تمام افراد ارائه شد، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان استان به کرونا مبتلا شدند که ۳۰۸ نفر پزشک، ۷۶۷ نفر پرستار، ۴۶ بهیار، چهار ماما، هزار و ۲۹ پرسنل بیمارستانی، ۷۴۱ نفر پرسنل بهداشتی و ۷۳ نفر پرسنل آزمایشگاهی بوده اند.
وی تاکید کرد: استان همدان هیچ شهرستان قرمز و نارنجی ندارد؛ سه شهرستان اسدآباد، بهار و فامنین در وضعیت آبی قرار دادند و مابقی وضعیت زرد دارند.
حیدری مقدم با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹ هزار و ۸۹۸ نفر در بیمارستان ها بستری شدند، ۱۷ هزار و ۹۱۶ نفر نیز از جمله بیماران سرپایی بودند و یک هزار و ۴۳۳ نفر جان باختند.
وی افزود: دو نفر در شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کرونا جان باختند، ۹ نفر بیمار در بیمارستان ها بستری هستند و ۱۲ نفر بیمار سرپایی بوده اند.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به همدان ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان و ۱۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان اکباتان در نظر گرفته شده بود، گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی فاز اول بیمارستان اکباتان اختصاص یافته و امید و تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال، فاز اول به بهره‌برداری برسد.
وی با تاکید بر رعایت پرتکول‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس پیچیده کرونا، خاطرنشان کرد: مردم پرتکول‌ها را رعایت می‌کنند و درخواست جدی ما از مسئولان است که موارد را رعایت کنند چون مسئولیت بیشتری دارند.
حیدری‌مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه مناسباتی همچون انتخابات در پیش است تقاضای ما این است که پرتکول‌های بهداشتی و سلامت مردم جدی گرفته شود.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: تصمیم گیری در خصوص کرونا و آینده این ویروس بسیار مبهم است و نمی توان در خصوص اینکه ویروس کی تمام می شود، اظهار نظر کرد.
وی با بیان اینکه ما در خصوص توزیع واکسن تابع برنامه ریزی در سطح کلان کشور هستیم، گفت: هیچ واکسنی وارد کشور نشده و به تبع آن استان همدان نیز واکسن دریافت نکرده است.
حیدری مقدم با تأکید بر اینکه تا دیماه ۹۸، استان از ۸۷ دستگاه دیالیز برخوردار بود، یادآور شد: در حال حاضر ۱۹۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند و هرچند در شرایط ایده‌آل نیستیم و با توجه به افزایش سن جامعه و به دنبال آن افزایش بیماری‌ها، تعداد دستگاه‌ها نیز باید افزایش پیدا کند.

وی در خصوص داروی تولیدی کرونا توسط پژوهشگر همدانی، یادآور شد: در ابتدا این دارو در بیمارستان بقیه الله مورد بررسی قرار گرفت و به نتیجه نرسید؛ ابن دارو باید به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد و میزان اثرگذاری آن بررسی شود.

حیدری مقدم افزود: قرار بر این شد که دارو در اختیار ما قرار بگیرد و به افراد به صورت داوطلبانه ارائه شود و در صورت اثرگذاری مثبت وارد چرخه عرضه شود.

وی با بیان اینکه همدان از استان‌هایی است که بیمارستان خصوصی ندارد، یادآور شد: در سراسر استان بیمارستانی نداریم که اگر نیاز بود بیماران به این بیمارستان‌ها منتقل شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن