Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ساخت ۱۰ مکان حماسی دوران دفاع مقدس در همدان

ساخت ۱۰ مکان حماسی دوران دفاع مقدس در همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: ساخت ۱۰ مکان حماسی دوران دفاع مقدس در همدان در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۶ نقطه با نظر کمیته فنی بازرسی قطعی و اعلام شده و در حال تهیه طرح است.

به گزارش "همدان نیوز"، فرزاد تیموری با اشاره به اینکه ۶ نقطه جغرافیای حماسی با نظر کمیته فنی بازرسی قطعی و اعلام شده و در حال تهیه طرح است اظهار داشت: جغرافیای حماسی با بررسی اسناد، مدارک و اطلاعات جمع آوری شده از اماکن تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس شناسایی و ساخته می شود.

وی ادامه داد: بحث های اجرایی این طرح با فرمانداران مکاتبه شده تا محل های مورد نظر را اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در خصوص ساخت یادمان ها و گلزارهای شهدا گفت: از سال گذشته با رهنموده و حمایت های استاندار تامین بودجه از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری در دستور کار قرار گرفت و در چهار شاخه موفق به تامین اعتبار شدیم.

تیموری افزود: در خصوص ساماندهی و مرمت گلزار شهدا ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت سه ساله مصوب شد که سی میلیارد ریال از آن تاکنون تخصیص یافته و در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای ساخت یادمان شهدای گمنام در سطح استان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مصوب شد که مبلغ سی میلیارد ریال تخصیص داده شده است و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در خصوص مرمت و تعمیر باغ موزه دفاع مقدس مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر مصوب شده است که ۳۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ تخصیص یافت و با تاکیدات استاندار تخصیص اعتبارات در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

تیموری اظهار داشت: اتفاق مهمی که در باغ موزه دفاع مقدس افتاد و ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود بحث تامین زمین برای ایجاد موزه و ساختمان پانورامای فتح خرمشهر و موزه انقلاب اسلامی بود و که تامین زمین انجام گرفت.

وی گفت: در خصوص اجرای یادمان ها ما در سال ۱۴۰۲ کمیته فنی تشکیل شده و در حال حاضر برای ساخت یادمان شهدای گمنام دشت میشان نقشه های اجرایی تهیه شده و تکمیل محوطه توسط سپاه در دست اقدام است و تا قبل از زمان برگزاری کنگره شهدا به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان افزود: یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد نهاوند با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال ساخت است.

تیموری گفت: طرح ساخت یادمان شهدای گمنام اداره کل آموزش و پرورش در کمیته فنی در حال تصویب است و ایراداتی داشته که با رفع آنها مصوب می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح های اولیه ساخت یادمان شهدای گمنام امامزاده خضر، دانشگاه فرهنگیان و شهدای رزن نیز ارائه شده و در حال تصویب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه طرح المان شهید مدنی مصوب شده است افزود: طرح یادمان شهدای مفقودالاثر نیز توسط سپاه در حال تهیه است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن