Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیمه سلامت همدان ۳۱ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی را پرداخت کرد

بیمه سلامت همدان ۳۱ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی را پرداخت کرد

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ۳۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان از مطالبات موسسه ها و مراکز درمانی این استان با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیماران پرداخت شد.

به گزارش "همدان نیوز"، فریبرز نیاستی اظهار داشت: با توجه به نقش اثرگذار تامین مالی مراکز درمانی طرف قرارداد، بیمه سلامت همدان از سال گذشته تمام توان خود را برای تسریع در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد، مراکز پاراکلینیک، داروخانه ها و دیگر واحدهای طرف قرارداد به کار گرفت.

وی اضافه کرد: بنابراین مطالبات بیمارستان ها و مراکز دولتی دانشگاهی استان تا پایان بهمن ماه سال گذشته پرداخت شد و مطالبات داروخانه های خصوصی تا پایان خرداد امسال، بیمارستان‌های خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی، درمانگاه‌ها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان اردیبهشت امسال، طلب پزشکان خانواده شهری تا پایان اردیبهشت و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان خرداد ماه تسویه شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه همه داروخانه های خصوصی این استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند افزود: با توجه به اینکه تامین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، باید از تمام توان و ظرفیت خود برای پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کرد.

نیاستی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶۳ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و مطالبات داروخانه های خصوصی استان تا پایان خرداد سالجاری تسویه شده است.

وی گفت: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرایی شدن طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی نه تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع به عمل می آید بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش فراهم می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: با توجه به روز شدن پرداخت مطالبات امید می رود این اقدام زمینه ای برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان شود و مراکز درمانی دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن