Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمار طلاق در همدان ۱۲.۱ درصد کاهش یافت

آمار طلاق در همدان ۱۲.۱ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: آمار طلاق در بهار ۱۴۰۲ نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۱۲.۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، بابک بختیاری اظهار داشت: یک هزار واقعه طلاق بهار سال گذشته ثبت شده است که این آمار در سه ماهه سال جاری به ۸۷۹ واقعه کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین سه ماهه اول امسال سه هزار و ۳۱۶ زوج راهی خانه بخت شدند که البته نسبت به زمان مشابه سال گذشته که سه هزار و ۸۴۶ واقعه ازدواج ثبت شده ۱۸.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار داشت: به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۴ واقعه ازدواج ثبت شده و نسبت ازدواج به طلاق ۳.۶ است یعنی از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است

بختیاری با بیان اینکه هر شبانه روز ۵۷ نوزاد در همدان متولد شدند، افزود: میزان آمار واقعه ولادت ثبت شده استان در سه ماهه نخست امسال پنج هزار و ۲۸۴ نفر است که پنج درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۶۶۴ ولادت در مناطق شهری و یک هزار و ۶۲۰ ولادت در مناطق روستایی ثبت شده که در مناطق شهری ۲ درصد افزایش و در مناطق روستایی ۱۷.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان ادامه داد: ۹۵ مورد از وقایع ولادت ثبت شده استان همدان در این مدت با ۱.۸ درصد از مجموع آمار، ۲ قلو هستند ضمن اینکه در سه ماه نخست امسال پنج مورد تولد سه قلو نیز در این استان ثبت شده است.

بختیاری گفت: در این مدت نام های «امیر علی، آریا، امیر حسین، آیهان، علی، کیان، محمدحسین، آراد، حسین و آرتین» در گروه پسران و «ماهلین، رستا، فاطمه، نورا، آوا، زهرا، دلوین، پناه، آیلین و آیسان» در گروه دختران بیشترین فراوانی ثبت اسم در استان را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: همچنین آمار وفات استان همدان در سال جاری(سه ماه نخست) ۲ هزار و ۷۵۲ مورد معادل ۳۰ نفر در هر شبانه روز ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می دهد و درصد افزایش متوفیان در مناطق شهری بیش از روستاها بوده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان همدان، صدور شناسنامه مکانیزه در سه ماهه امسال با ۱۷.۹ درصد افزایش به ۱۸ هزار و ۵۳۶ جلد رسید که این رقم در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۲ جلد بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن