Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی هیات‌های مذهبی و تکایا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

هیات‌های مذهبی و تکایا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: مسئولان هیات ها و تکایا باید توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت الگوی مصرف و نکات ایمنی داشته باشند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت برق استان همدان، علی سهرابی بیدار در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: هیات های مذهبی هر جا که نیاز به تأمین برق داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به ادارات برق نسبت به تهیه انشعاب موقت برق برای تکایا اقدام کنند.

وی با اشاره به همزمانی ماه محرم با ایام پیک بار تابستان گفت: رعایت مدیریت مصرف انرژی نیز امر به معروف است، بنابراین باید بیش از پیش در هفته امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: با توجه به شرایط موجود و گرمای هوا و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مدیریت مصرف برق به عنوان سرمایه ملی در راستای پایداری شبکه ضرورت دارد.

سهرابی بیدار توصیه کرد که برگزارکنندگان مراسم های عزاداری برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم، به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا ال‌ای دی استفاده کرده و از استفاده پرژکتورها با لامپ‌های (گازی و مدادی) پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در کنار رعایت الگوی مصرف، رعایت نکات ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: مسئولان هیات ها و تکایا باید توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت موارد ایمنی برای تامین امنیت عزاداران حسینی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه باید تابلوهای برق دور از دسترس کودکان و محیط‌های مرطوب باشد گفت: از هرگونه دستکاری غیر اصولی در سیم کشی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا خودداری شود.

سهرابی بیدار تاکید کرد: در سیم‌کشی‌های انجام شده حتما از سیم با مقطع مناسب و سالم استفاده شده و از یک پریز چندین انشعاب اخذ نشود زیرا این کار احتمال وقوع آتش سوزی را بالا می‌برد.

وی گفت: قبل از نصب داربست در مجاورت شبکه و تاسیسات برق به امور برق مربوطه اطلاع رسانی و هماهنگ شود همچنین ضمن استفاده از حداقل سیم کشی، از قرار دادن کابل‌ها در مسیر تردد عابرین جلوگیری شود.

سهرابی بیدار با اشاره به خطرناک بودن نزدیک کردن علم و بیرق به شبکه‌های برق لزوم رعایت فاصله حداقل یک متری ادامه داد: نصب پرچم، بنر و داربست بر روی پایه‌ها، تجهیزات و تاسیسات برقی ممنوع است.

وی افزود: در صورت مشاهده پارگی سیم در معابر عمومی یا باز بودن درب تابلوهای برق از نزدیک شدن به آن اجتناب کرده و از طریق سامانه ۱۲۱ اطلاع رسانی کنید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از عزاداران حسینی خواست با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق خادمان خود را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن