Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی حضور تیم های سیار خون گیری در شهرستان های همدان

حضور تیم های سیار خون گیری در شهرستان های همدان

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان گفت: تیم های سیار در منطقه دمق واقع در شهرستان رزن و کبودراهنگ برای خون گیری حضور می یابند.

به گزارش "همدان نیوز"، فاطمه یادگاری بیان کرد: با توجه به درخواست و استقبال مردم ساکن در شهرستان برای اهدای خون در ماه محرم قرار است تیم های سیار در این مناطق برای خونگیری حضور یابند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو مرکز ثابت برای دریافت خون اهدا کنندگان در شهرهای همدان و ملایر فعال است و روزانه حدود 150 نفر به این 2 مرکز مراجعه می کنند.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان یادآوری کرد: بیماران علاوه بر ماه رمضان، محرم و صفر در یگر ماه های نیز نیازمند خون هستند بنابراین علاوه بر این ماه ها باید در دیگر روزهای سال نیز افراد برای اهدای خون مراجعه داشته باند.

یادگاری ادامه داد: بنابراین از چند سال پیش فرهنگسازی در این زمینه صورت گرفته تا تنها در ماه های خاص یا روزهایی نظیر عاشورا، تاسوعا و سوم امام حسین(ع) یا شب های قدر شاهد مراجعه شمار زیادی از شهروندان به این مراکز نباشیم.

وی بیان کرد: این موضوع در ماه مبارک رمضان سال جاری رعایت شد به گونه ای که اهدای خون تنها به شب های قدر موکول نشد در روزهای نخست ماه محرم تاکنون نیز هر شبانه روز بیش از 150 نفر برای اهدای خون به مراکز واقع در شهرستان همدان و ملایر مراجعه کردند.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان گفت: این اداره کل همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت هشت صبح تا 6 عصر پذیرای مراجعان است اما جمعه هفته جاری به علت همزمانی با روز عاشوار، کارکنان انتقال خون از ساعت هشت صبح تا یک ظهر در محل کار حضور دارند.

یادگاری اضافه کرد: آقایان در طول سال چهار نوبت و بانوان سه نوبت یعنی هر چهار ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن