Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آزادی ۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد همدان با کمک خیرین

آزادی ۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد همدان با کمک خیرین

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در چهار ماهه امسال با کمک خیرین و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش "همدان نیوز"، یدالله روحانی منش افزود: این افراد شامل ۵۲ زندانی مالی، ۱۵ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از این زندانیان آزاد شده زن هستند، افزود: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزاد شده ۳۶۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تامین و برای آزادی این افراد به شاکیان آنها پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: البته با توجه به اقدامات انجام شده ۱۵ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود ۱۳ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش افزود: بیش از ۲۹۹ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای قاضی، اعسار به تقسیط(قسط بندی) شده است.

وی گفت: میزان کمک پرداختی به پرونده های مالی و دیه ۱۸ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال است ضمن اینکه ۲۰ میلیارد ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک ها(ملت، ملی، صادرات و تجارت) تامین و پرداخت شده است.

زمینه آزادی ۴۰ زندانی تا اربعین حسینی فراهم می شود

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از راه اندازی پویش آزادی زندانیان نیازمند در این استان همزمان با ماه محرم خبر داد و ادامه داد: در این پویش پیش بینی می شود زمینه آزادی ۴۰ زندانی تا اربعین حسینی فراهم شود.

روحانی منش افزود: در این پویش، آزادی زندانیان نیازمند، زندانیان مسن، بیمار، بانوان و افراد دارای بدهی اندک در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اینک ۹ زندانی زن و ۲۵۶ زندانی مرد در مجموع ۲۶۵ نفر به علت محکومیت مالی در زندان های همدان به سر می برند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان اظهار داشت: این زندانیان شامل ۱۹۱ محکوم مالی، ۷۱ بدهکار مهریه، ۲ زندانی دیه و یک فرد ناتوان در پرداخت نفقه می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن