Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نرخ‌نامه لباس فرم مدارس همدان اعلام شد

نرخ‌نامه لباس فرم مدارس همدان اعلام شد

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره اعلام نرخنامه لباس فرم مدارس گفت: دریافت وجه اضافی در مدارس در قالب عناوینی چون همیاری مدارس، سرویس، لباس فرم و خدمات سفارشی ممنوع است.

به گزارش "همدان نیوز"، مرتضی بیدآبادی با بیان اینکه لباس فرم مدارس از راهکارهای عالی برای یکپارچه کردن دانش‌آموزان در مدارس است اظهار کرد: پوشیدن این نوع از لباس فرم مدارس سبب می‌شود که مدرسه‌ها دارای ظاهری یکپارچه و از نظم خاصی نیز برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مدیران مدارس فرم‌های مخصوصی را برای دانش‌آموزان خود در نظر می‌گیرند افزود: پوشیدن فرم یکسان تأثیر مثبتی روی عزت نفس دانش‌آموزان دارد بنابراین با لباس متحدالشکل دیگر کسی لباس خود را با دیگری مقایسه نمی‌کند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با تاکید بر اینکه با لباس فرم همگی از نظر ظاهری شبیه هم هستند یادآور شد: پوشیدن لباس فرم سبب هویت‌بخشی به دانش‌آموزان می‌شود از همین رو در حال حاضر برای جلوگیری از تخلف در این زمینه نرخ‌نامه اعلام شده تا مشکلات چنددستگی در قیمت به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس موظف هستند شماره تلفن تعزیرات حکومتی و اداره  صنعت، معدن و تجارت را در معرض دید اولیای دانش آموزان در دفتر مدرسه و تابلو اعلانات نصب کنند.

بیدآبادی متذکر شد: دریافت هر وجه اضافی در قالب لباس‌های مدارس یا سرویس با عناوینی چون همیاری مدارس و خدمات سفارشی هم ممنوع است به طوری که در صورت گران‌فروشی همشهریان می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس یا با مراجعه حضوری به سازمان صنعت معدن و تجارت نسبت احقاق حق خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تأثیرات لباس فرم دانش‌آموزان در تعیین میزان علاقه‌مندی این طیف به محیط مدرسه تاکید کرد: امروز دانش‌آموزان ما نیازمند ابزاری برای توجه هرچه بیشتر به جایگاه مدرسه در تعلیم و تربیت خود هستند و لباسی که دانش‌آموز در این محیط بر تن دارد، نخستین و مهم‌ترین مؤلفه برای ایجاد این نگرش در مسیر درست آن است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: با استفاده از این نوع لباس هماهنگی خاصی در بین دانش‌آموزان به وجود خواهد آمد که همین امر باعث کاهش مشکلات انضباطی آن‌ها می‌شود.

وی به نرخ ابلاغی با در نظر گرفتن پارچه مرغوب و هزینه‌های اصلاح لباس اشاره کرد و گفت: هر نوع گران‌فروشی به بهانه نوع پارچه یا انجام اصلاحات دوخت غیرقانونی بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن