Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدانی‌ها دهه اول محرم ۱۶۷۰ واحد خون اهدا کردند

همدانی‌ها دهه اول محرم ۱۶۷۰ واحد خون اهدا کردند

مسئول دفتر جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان از اهدای ۱۶۷۰ واحد خون در دهه اول محرم در سطح استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، فاطمه یادگاری افزود: روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ صبح تا 6 بعدازظهر خونگیری در سطح شهر همدان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه پایگاه ملایر روز تاسوعا از ساعت ۸ صبح تا 6 بعدازظهر و روز عاشورا از ساعت ۸ صبح تا 2 بعدازظهر فعال بوده است، ادامه داد: بعدازظهر تاسوعا تیم سیار به شهر دمق شهرستان رزن اعزام شد و امروز (سومین روز شهادت امام حسین) از ۹ صبح تا 5 بعدازظهر در کبودراهنگ اقدام به خونگیری می‌کند.

یادگاری با اشاره به اینکه از ۱۶۷۰ واحد خون اهدا شده، ۸۱۷ واحد آن مربوط به اهداکنندگان مستمر است و مابقی به باراولی ها اختصاص دارد، اظهار کرد: در پایگاه ثابت همدان صبح و ظهر و پایگاه ملایر تنها ظهرها خونگیری انجام می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اهدای خون در دهه اول محرم ۱۲۷۲ واحد بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با پارسال در سطح استان شاهد افزایش ۴۰۰ واحدی خونگیری هستیم.

مسئول دفتر جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۱۵ هزار و ۳۶۲ واحد اهدای خون در سطح استان داشته ایم، مطرح کرد: به کل گروه های خونی در طول روز نیازمندیم و خوشبختانه طی چند روز اخیر کمبود گروه خونی خاصی نداشتیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن